شناسهٔ خبر: 28889254 - سرویس اجتماعی
منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مهاجرت ساکنان شهرستان‌های تهران به شهرستان‌هایشان/ اختصاص ۶ قطعه زمین برای احداث کلانتری

استاندار تهران از اختصاص ۶ قطعه زمین برای احداث کلانتری خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد حسین مقیمی (استاندار تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در جلسات متعددی موضوع احداث کلانتری‌ها را دنبال کرده‌ایم، گفت: در مصوبه‌ای که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده، شرح وظایف همه دستگاه‌ها برای ایجاد ۴۰ کلانتری در تهران آمده است. در آنجا نیز مصوب شده که وظیفه ما تنها تامین زمین برای احداث این کلانتری‌هاست.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم ۶ قطعه زمین برای راه‌اندازی کلانتری‌ها مشخص کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم؛ تعداد دیگری از این ۴۰ کلانتری را تاسیس کنیم. آنچه که در مصوبه برای ما تکلیف شده است تامین زمین این کلانتری‌ها با کمک راه‌ و شهرسازی و شهرداری تهران است.

استاندار تهران تصریح کرد: اعتبارات راه‌اندازی این کلانتری‌ها نیز باید توسط سازمان بودجه و برنامه و ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تامین شوند. همچنین ستاد کل باید مجوزی را برای تامین پرسنل این کلانتری‌ها صادر کند.

مقیمی همچنین در خصوص مناطق حاشیه‌نشین شهر تهران گفت: در سال‌های اخیر بر جمعیت حاشیه‌ای شهرستان تهران اضافه نشده است، اما در این مدت بر جمعیت شهرستان‌های اطراف تهران اضافه شده‌است و مردم از استان‌های دیگر به این مناطق مهاجرت می‌کنند و وضعیت به گونه‌ای است که افرادی از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر به این مناطق می‌آیند و عده‌ای نیز از این مناطق به شهرهای محل سکونت گذشته خود باز می‌گردند.

وی ادامه داد: کمبودهایی از نظر زیرساخت در این مناطق وجود دارد که تلاش می‌کنیم در جلساتی که به همین منظور برگزار می‌شود، این مشکلات و کمبودها را شناسایی و نسبت به برطرف شدن آنها تلاش کنیم. محدودیت در تامین این زیرساخت‌ها بسیار است، اما همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا این محدودیت‌ها را رفع کنند.

استاندار تهران همچنین در خصوص افزایش ظرفیت مراکز بازپروری برای نگهداری از معتادان متجاهر گفت: سال گذشته ظرفیت این مراکز بازپروری به ۸ هزار نفر افزایش پیدا کرد و در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب در کوتاه‌ترین زمان این ظرفیت را به ۱۵ هزار نفر برسانیم.