شناسهٔ خبر: 28825065 - سرویس اجتماعی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گفتگوی ویدئو کنفرانسی فرمانده ناجا با وزیر کشور عراق

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و وزیر کشور بر تقویت همکاری های مشترک برای خدمات دهی و تسهیل تردد زوار اربعین حسینی(ع) تاکید کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،پیش از ظهر امروز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی از طریق ویدئو کنفرانس با دکتر "قاسم الاعرجی " وزیر کشور عراق گفت و گو کرد.
سردار اشتری در این گفت وگوی ویدئو کنفرانسی اظهارداشت: از حضور وزیر محترم کشور عراق و هیئت همراه در قرارگاه اربعین ناجا تشکر و همچنین از همکاری های دولت عراق در خدمات دهی به زوار اربعین حسینی(ع) قدردانی می کنیم.
وی افزود: نیروی انتظامی با آمادگی کامل برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی(ع) ایفای نقش می کند و همواره در کنترل تردد زوار با به همراه داشتن مدارک و مجوزهای لازم و قانونی تاکید و مراقبت ویژه ای داریم.
فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: کنترل مدارک هویتی و قانونی زوار اربعین حسینی (ع) از استان های همجوار ایلام و خوزستان و در مرزهای سه گانه ( چذابه، شلمچه و مهران ) و همچنین از مرز میرجاوه انجام می شود.
عالی ترین مقام انتظامی کشور در پایان بر لزوم خدمات دهی مطلوب و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل تردد زوار تاکید کرد.
دکتر "قاسم الاعرجی" وزیر کشور عراق نیز در این ارتباط ویدئو کنفرانسی اظهار داشت: به نمایندگی از دولت جمهوری عراق و آقای " العبادی" نخست وزیر این کشور مراتب سلام و سپاس خود را به فرمانده ناجا و همکاران شان ابلاغ می کنم.
وی افزود: از حکومت، مسئولان جمهوری اسلامی ایران و نیروهای امنیتی و انتظامی این کشور برای کنترل جمعیت زوار، ایجاد نظم و امنیت مراسم و جلوگیری از ورود زائران فاقد ویزا به عراق، نیز تشکر می کنم.
این مقام مسئول گفت: اعضای کمیته مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق برای رفع مشکلات زائران و تسهیل تردد آنها به جد تلاش می کنند.
وزیر کشور عراق گفت: ما تحریم های بی رحمانه علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم و اعلام می داریم، مرزهای عراق به روی برادران ایرانی باز است.