شناسهٔ خبر: 28692803 - سرویس سیاسی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توجه به بیانات رهبری راه برون رفت از مشکلات اقتصادی

خبرگزاری صداوسیما

امام جمعه کیش گفت: توجه به بیانات مقام معظم رهبری، مشارکت جدی بخش خصوصی، بهره گیری از کارشناسان اقتصادی و ارائه راهکار‌های عملیاتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

صاحب‌خبر -
توجه به بیانات رهبری راه برون رفت از مشکلات اقتصادیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز کیش ، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در خطبه های نماز جمعه با اشاره به جلسه مشترک رهبر معظم انقلاب با سران سه قوه گفت: بیانات منطقی و شفاف رهبری در خصوص حل بحران اقتصادی کشور راه گشاست.
وی افزود: ایشان به بهره گیری از اقتصاددانان دلسوز و مجرب برای سامان دادن به اوضاع اقتصادی تاکید کردند و البته مشارکت بخش خصوصی را نیز کمک به دولت و رفع مشکلات اقتصادی دانستند.
وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ایی تاکید داشتند تصمیماتی که گرفته می شود باید قابلیت اجرا داشته باشند تا مردم از فشار اقتصادی رها شوند.
خطیب جمعه کیش خاطرنشان کرد: ریشه مشکلات اقتصادی تحریم ، کمبود نقدینگی ، تورم ، نبود شغل و مشکلات نظام بانکی است و توجه به رهنمون های رهبری می تواند کشور را از بحران نجات دهد.
وی فشار اقتصادی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد را موجب نگرانی رهبری عنوان کرد و گفت: کارگران کیش هم در نامه ای به امام جمعه خواستار رفع مشکلات اقتصادی و توجه بیشتر مسئولان شدند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی (به روایتی) اشاره کرد و گفت: جمعی از فقها شیعه از جمله شیخ کلینی ، شیخ مفید و شیخ طبرسی بیست و هشتم صفر را سالروز شهادت این امام بزرگوار می دانند اما در میان فقها بزرگانی چون شیخ کدکنی ،شیخ بهایی و علامه مجلسی با ارائه مستنداتی هفتم صفر را سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کردند.
وی در پایان از آیت الله اشرفی اصفهانی ، سلمان فارسی، شهید شوشتری و استاد غزلسرای ایران حافظ شیرازی یاد کرد و  روز استاندارد را نیز گرامیداشت.