شناسهٔ خبر: 28691358 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی مطرح کرد؛

انتقاد از رسانه ملی در بکارگیری بیماران روانی برای خنداندن مردم

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، از عملکرد رسانه ملی برای استفاده از بیماران روانی در برنامه های کمدی انتقاد کرد و گفت: استفاده از این افراد برای خنداندن مردم، اتفاق بدی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی‌نژاد در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان سراسر کشور که در مجموعه ورزشی کارگران شهید معتمدی برگزار شد، افزود: در این دوره از جشنواره ورزشی ۱۰۰۰ نفر از بیماران روانی مزمن اعم از زنان و مردان شرکت کردند.

وی گفت: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان باید امکان ورزشی به صورت رایگان در اختیار معلولان قرار بگیرد که امیدواریم این بخش از قانون نیز توسط سازمان‌ها و دستگاه‌ها اجرایی شود.

نحوی‌نژاد با اشاره به اینکه ۴ محور مورد توجه سازمان بهداشت جهانی در بخش بهداشت و بخش سلامت قرار دارد، افزود: سلامت جسمی، زبانی، اجتماعی و معنوی ۴ حوزه‌ای هستند که مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است و باید به هر یک از آنها توجه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بسیاری از گزارشات توسط مسئولان اعلام می‌شود که ۲۷ درصد از شهروندان و مردم دچار اختلالات سلامت هستند باید به این نکته اشاره شود که این به معنای آن نیست که این افراد دچار اختلالات روانی و اگزوفرمی هستند چرا که در کشور ما بین یک تا یک و نیم درصد از جامعه مبتلا به اگزیوفرمی هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، با انتقاد از عملکرد رسانه ملی درباره استفاده از معلولان (بیماران روانی مزمن) و سالمندان در برنامه‌های کمدی، گفت: متاسفانه سازمان صدا و سیما از معلولان در این گونه برنامه‌ها برای خنداندن مردم استفاده می‌کند که این اتفاق بسیار بدی است.

نحوی‌نژاد افزود: امیدواریم این سیاست از سوی سازمان صدا و سیما تغییر کند و نگاه مناسب‌تری را به معلولان و سالمندان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار نفر از معلولان و سالمندان در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند گفت: یک سوم هزینه این مراکز توسط دولت و دو سوم دیگر توسط مردم و خیرین تامین می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی، گفت: همه افراد اعم از روحانیون، پزشکان، مهندسین و سایر صنف‌ها در مقابل سالمندان و معلولان مسئول هستند و باید هر کدام به وظایف خود در مقابل این اقشار عمل کنند.