شناسهٔ خبر: 28691068 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان تهران تاکید کرد؛

ضرورت تغییر نگاه مردم به مراکز نگهداری بیماران روانی

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ما به دنبال این هستیم که زمینه بازتوانی مددجویان را فراهم کنیم و بر همین اساس، مقوله ورزش در مراکز اعصاب و روان مورد توجه مسئولان بهزیستی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات‌نژاد در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان سراسر کشور، افزود: مردم در خصوص ایجاد مراکز اعصاب و روان در سطح شهر مقاومت می‌کنند و حتی حاضر نیستند تابلویی از این مراکز در نزدیکی محل سکونت آنها نصب شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان، گفت: مردم همکاری خوبی در حمایت از کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست دارند اما در بحث کمک به مراکز نگهداری بیماران روانی موضع می‌گیرند که انتظار داریم این فرهنگ نیز تغییر کند.

بیات‌نژاد ادامه داد: سازمان بهزیستی مراکزی را تحت عنوان مراکز نگهداری معتادان متجاهر و همچنین مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان دارد که در هر کدام از این مراکز خدماتی به افراد ارائه می‌شود.

وی افزود: در ۱۵ سال گذشته نگاه مراقبتی صرف رخت برانداخته و در واقع هم اکنون برنامه‌های متنوع آموزشی در حوزه فرهنگی، ورزشی و... راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: ما به دنبال این هستیم که زمینه بازتوانی مددجویان را فراهم کنیم و بر همین اساس توجه به مقوله ورزشی در مراکز اعصاب و روان مورد توجه مسئولان بهزیستی قرار گرفته است.

بیات‌نژاد در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مسابقات ورزشی مراکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان سراسر کشور، ادامه داد: این اقدام خوبی بود که در سال‌های گذشته از سوی موسسه سرای احسان انجام گرفت و در ادامه نیز سازمان بهزیستی در برگزاری آن مشارکت کرده است.

وی افزود: در این دوره از جشنواره ۱۲ مرکز از استان تهران (۳۰۰ نفر از بیماران اعصاب و روان) شرکت کردند ضمن اینکه تلاش می‌شود در آینده سهم حضور بیماران اعصاب و روان استان تهران افزایش یابد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران، با تاکید بر اینکه هم اکنون نیز به رغم شرایط اقتصادی کشور، خیرین و نیکوکاران کمک‌هایی را به مراکز نگهداری انجام می‌دهند، گفت: سازمان بهزیستی تلاش می‌کند به تعهدات خود در بحث پرداخت یارانه به مراکز عمل کند به طوریکه یارانه مراکز حتی یک روز نیز به تاخیر نیفتاده است.