شناسهٔ خبر: 28688924 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحریم نشست خبری ریاض از سوی بسیاری از رسانه‌های خبری

روزنامه آمریکایی هیل اعلام کرد شماری از مؤسسات و شخصیت‌های رسانه‌ای به دلیل اعتراض به موضوع ناپدید شدن جمال خاشقجی از حضور در نشستی خبری که قرار بود در ریاض برگزار شود، انصراف دادند.

صاحب‌خبر -

تحریم نشست خبری ریاض از سوی بسیاری از رسانه‌های خبریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه آمریکایی هیل اعلام کرد شماری از مؤسسات و شخصیت‌های رسانه‌ای به دلیل اعتراض به موضوع ناپدید شدن جمال خاشقجی، از حضور در نشستی که قرار بود در ریاض برگزار شود، انصراف دادند.

از طرف دیگر نشریه وال استریت نیز اعلام کرد شرکت تبلیغاتی «هارپر گروپ» قرارداد خود را با عربستان سعودی لغو می‌کند. هارپر گروپ یک شرکت آمریکایی است.

ربوده شدن و قتل احتمالی جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، که از سه‌شنبه هفته گذشته هیچ اطلاعی از او در دست نیست، سایه سنگینی بر وجهه جهانی عربستان انداخته است. اگر مشخص شود که عربستان جمال خاشقجی را به قتل رسانده یا حتی ربوده است، این حادثه پیامدهای مهم زیادی برای [آرایش سیاسی نیروها در] خاورمیانه به همراه خواهد داشت.

جمال خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن‌پست، که از منتقدان سرشناس محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، به شمار می‌رود، پس از آنکه در روز دوم اکتبر (10 مهر) برای دریافت مدارک مورد نیاز برای ازدواجش با یک زن ترکیه‌ای به کنسولگری عربستان در استانبول رفت، برای همیشه ناپدید شد. دوستان و نزدیکانش و حتی نامزدش از آن روز تاکنون نه او را دیده‌اند و نه صدای او را شنیده‌اند. تحقیقات درباره این مسئله در جریان است.

انتهای پیام/