شناسهٔ خبر: 28688584 - سرویس اقتصادی
منبع: خانه ملت | لینک خبر

لاهوتی:

6درصد از جرایم بانکی تولید کنندگان بخشیده می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید در اصلاح قانون بودجه تنها 6درصد از جرایم بانکی تولیدکنندگان بخشوده شده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اصلاح بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 96 اظهار داشت: در بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 96 گفته بودیم تولیدکنندگان اگر اصل و سود وام بانکی خود را یکجا توسیه کنند، پرداخت از سود مرکب معاف شوند و این قانون تا شهریور اعتبار داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در کمیسیون تنها بخشش سود جریمه درنظرگرفته شد، با این حساب شرایطی که هیات مدیریت بانک می توانست اعمال کند را قانونی کردیم و تا آخر سال این امتیاز برای بخش تولید تمدید شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با انتقاد از اصلاحی که در این بند صورت گرفت، گفت: نکته ای که وجود دارد این است که با این اصلاح از هدفی قانون گذار ترسیم کرده بود، منحرف شدیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: قانون گذار به دنبال بخشودگی سود مرکب وام های تولیدکنندگان بود اما  در اصلاحیه ای که صورت گرفت تنها بخشی از جریمه بخشوده شد.

وی گفت: در واقع 6 درصد از جریمه وام تولیدکنندگان بخشوده شده نه سود مرکبی که مدنظر طراح این بند بوده است.

در بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 97 آمده است که  به منظور تشویق تولیدکنندگان و تسویه مطالبات بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی معوق خود را که تا پایان سال ۱۳۹۶ سررسید شده باشد از تاریخ سررسید تا پایان شهریورماه ۱۳۹۷ تسویه کند، بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری مکلفند اصل و سود خود را مطابق قرارداد اولیه و بدون احتساب جریمه دریافت و تسویه کنند./

پایان پیام