شناسهٔ خبر: 28688472 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایلنا | لینک خبر

بیمارستان‌های یمن همچنان در تیررس جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی

وزارت بهداشت یمن در صنعا در بیانیه‌ای، از شهید و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی در جریان حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بیمارستان‌هایی در بخش الدریهمی در استان الحدیده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «یوسف الحاضری» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن در صنعا، از شهید و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی در جریان بمباران بیمارستان مرکزی الدریهمی و نیز بیمارستان کودکان در الدریهمی در استان غربی الحدیده خبر داد.

الحاضری در بیانیه‌ای تصریح کرد، ناوهای جنگی و هواپیماهای ائتلاف متجاوز آمریکایی- سعودی، روز پنجشنبه بیش از ۳۴ بار به شهر الدریهمی در استان الحدیده حمله کردند. به گفته وی، در این حملات منازل و دارایی‌های غیرنظامیان و تاسیسات از جمله بیمارستان مرکزی الدریهمی، که پر از مریض، غیرنظامی و کادر پزشکی بود، بمباران شد. این جنگنده‌ها همچنین بیمارستان زنان و کودکان در این منطقه را نیز هدف حملات قرار دادند.

در این بیانیه آمده است، بیمارستان زنان و کودکان، که در حال ارائه خدمات به زنان باردار و نوزادان است، هدف جنگنده‌های متجاوز قرار گرفت ولی این وزارتخانه هنوز اطلاعی از میزان تلفات انسانی وارد شده به آن ندارد.

طبق این بیانیه، آمبولانس‌های بیمارستان مرکزی الدریهمی نیز از حملات جنگنده‌ها در امان نیستند. این حملات چالشی آشکار برای تمامی قوانین و منشورهای سازمان ملل و نیز دهن‌کجی به این سازمان است.

این بیانیه تأکید کرد که «متجاوزان از تردد هرگونه خودروهای امداد و خودروهای غیرنظامیان برای انتقال مجروحان و شهدا خودداری می‌کنند؛ وضعیتی که منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد».

وزارت بهداشت یمن در ادامه متذکر شد که «ائتلاف به دنبال کشتار جمعی تعمدی است به‌ویژه این‌که بیمارستان‌ها در مناطق مسکونی و در میان منازل شهروندان واقع است».

روز گذشته نیز کمیته حقوق بشر سازمان ملل از عربستان سعودی خواست حملات هوایی به اهداف غیرنظامی در یمن را متوقف کند.

در گزارش کمیته مذکور، که درباره نقض حقوق کودکان یمنی توسط عربستان است، از ریاض خواسته شده است که مسئولان کشتار کودکان در حملات غیرقانونی را محاکمه کند.