شناسهٔ خبر: 28678966 - سرویس علمی-فناوری
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ممانعت از گسترش سرطان سینه با رژیم غذایی مملو از اُمگا ۳

دانش > پزشکی - با خوردن اُمگا 3 می‌توان مانع از توسعه تومورهای سرطانی در سینه شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرآنلاین، اسید چرب امگا 3 در ماهی، غذاهای دریایی، آجیل و انواع دانه‌ها در کنار روغن ماهی، روغن گیاهی و برخی غذاهای غنی‌شده یافت می‌شود.{لینک}

تحقیق منتشرشده اخیر که بر اساس مطالعه 16 ساله روی نیم میلیون نفر انجام‌شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی ماهی و امگا 3 منجر به طول عمر می‌شود.{لینک}

امگا 3 همچنین روی عملکرد قلبی عروقی تأثیر گذاشته و آن را بهبود می‌بخشد و به‌طور بالقوه افسردگی را از بین می‌برد و تأثیر مثبتی روی سلامت روان فرد می‌گذارد.

تحقیق اخیر منتشرشده در مجله Mammary Gland Biology and Neoplasia رابطه میان امگا 3 و سرطان را نشان می‌دهد که برخی مطالعات مولکولی پیشنهاد می‌کنند که امگا 3 با فعال کردن «کُشنده دَرد» سرطان را در بدن متوقف می‌کند.

این تحقیق به رهبری ساراسوتی خادگه استاد آسیب‌شناسی و میکروب‌شناسی از دانشگاه نبراسکا انجام‌شده است. آزمایش روی موش‌ها (به یک گروه روغن‌زیتون امگا 6 و به گروه دیگر روغن ماهی امگا 3 داده شد) نشان می‌دهد امگا 3 می‌تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد.

بعد از 35 روز موش‌هایی که روغن ماهی دریافت کرده بودند سلول‌های سرطانی کمتری (کمتر از 50 درصد در مقایسه با موش‌هایی که روغن‌زیتون دریافت کرده بودند) داشتند.

به گفته این محققان امگا 3 مانع التهاب و متاستاز شده و مانع از گسترش تومور می‌شود.

جزییات تحقیق را اینجا بخوانید.

 

 

5656