شناسهٔ خبر: 28670718 - سرویس اقتصادی
منبع: آریا | لینک خبر

فعاليت ٩ صرافي ممنوع شد

صاحب‌خبر -
فعاليت ٩ صرافي ممنوع شد
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد: فعاليت ٩ شرکت صرافي به دليل رعايت نکردن ضوابط و مقررات در خريد و فروش ارز ممنوع شد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي بانک مرکزي، به دنبال عدم رعايت قوانين و ضوابط، مجوز ٢ صرافي باطل و ٧ صرافي نيز بين يک تا سه ماه از ادامه فعاليت منع و تعليق شدند.
در همين زمينه معاونت نظارت بانک مرکزي، از تمام صرافي ها خواست ضمن رعايت دقيق مقررات، نسبت به تطبيق فعاليت هاي خود به خصوص خريد و فروش ارز با مقررات تعريف شده، اقدام کنند.
شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا هفته گذشته به بانک مرکزي اختيارات لازم را براي دخالت و مديريت در بازار ارز داد؛ اين اختيارات مواردي همچون انتشار اوراق مشارکت ارزي و ريالي، خريد و فروش فوري ارز حاصل از صادرات پتروشيمي، فولاد و ديگر محصولات صادراتي در بازار ثانويه و انجام عمليات بازار باز را دربرمي گيرد.
همچنين شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا به منظور تشويق سرمايه گذاري و جذب منابع ارزي اعلام کرده است که اتباع دولت هاي خارجي در صورتي که حداقل 250 هزار دلار براي سرمايه گذاري در ايران به کشور وارد کنند، مطابق ضوابطي که دولت اعلام مي کند، مي توانند از امتياز مجوز اقامت پنج ساله برخوردار شوند.
پيشتر «عبدالناصر همتي» رئيس کل بانک مرکزي گفته بود: با اختياراتي که از سوي سران سه قوه به بانک مرکزي داده شده است، اين بانک فعالانه در بازار ارز حضور دارد.
اقتصام**1108*1834
انتهاي پيام /*