شناسهٔ خبر: 28670051 - سرویس استانی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازداشت ۱۷ نفر به جرم قاچاق انسان از داخل بار روده گاوی، پوست و سنگ معدن

استان‌ها > آذربایجان غربی - ماموران گمرک بازرگان با هوشیاری و رصد محموله های ورودی و خروجی در طی ۷ عملیات موفق به کشف و شناسایی ۱۷ مورد قاچاق انسان شدند تا آمار کشفیات قاچاق انسان در سال جاری به ۱۹۶ نفر برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، با هوشیاری و رصد ماموران گمرک بازرگان  ۱۷مورد قاچاق انسان  طی چند عملیات جداگانه در روزهای اخیر،شناسایی و کشف شد و بدین ترتیب کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تا کنون به ۱۹۶ تن رسید .

بر اساس این گزارش این ماموران در یک عملیات با رصد یک محموله صادراتی به مقصد ترکیه پس از مشکوک شدن به کامیون با استفاده از ایکس ری به بازرسی محموله اقدام کردند و متوجه مخفی شدن چند نفر در بار این کامیون شدند. بر اساس این گزارش ماموران گمرک بازرگان در یک عملیات با رصد یک کامیون به مقصدترکیه و پس از تطبیق اطلاعات  محموله ، به آن مشکوک شدند و با استفاده از دستگاه ایکس ری محموله را که بار آن روده گاوی بود، اسکن کرده و به بازرسی آن اقدام کردند. ماموران این گمرک موفق شدند در این عملیات ۳ نفر را که در میان بار، در کامیون مخفی شده بودند، شناسایی کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند.

قاچاق انسان

ماموران گمرک بازرگان هم چنین در یک عملیات دیگر با رصد یک محموله ترانزیتی از مبدا ازبکستان موفق به کشف قاچاق ۳انسان شدند که با مخفی شدن در میان کامیون قصد داشتند از مرز ایران خارج شوند، این کامیون حامل پوست گاو به مقصد ترکیه بود.
این ماموران همچنین در عملیات دیگری با هوشیاری کامل ورصد محوطه خروجی و کنترل دقیق محل خروج کامیون ها متوجه چندین نفر شدند که با پنهان شدن در لا به لای تریلی های خروجی قصد داشتند، غیرقانونی از کشور خارج شود. این۵ نفر  نیز تبعه یکی از کشورهای همسایه بود که در این عملیات دستگیرشد.

بر اساس این گزارش ماموران گمرک بازرگان هم چنین در عملیات مشابه دیگری یک فرد ایرانی را شناسایی و دستگیر کردند که با پنهان شدن در لا به لای تریلی های خروجی قصد داشت از کشور خارج شود.

ماموران این گمرک هم چنین در یک عملیات دیگر با کمک تجهیزات گمرکی و دستگاه ایکس ری موفق به کشف و شناسایی دو مورد قاچاق انسان شدند. این دو نفر که تبعه یکی ازکشورهای همسایه هستند با مخفی شدن در بار کشمش یک کامیون به مقصد ترکیه قصد خروج از کشور را داشتند. بر اساس این گزارش ماموران این گمرک هم چنین در بار یک دستگاه تریلر خروجی به مقصد ترکیه  با محموله شیشه موفق به کشف یک مورد قاچاق انسان شدند. این فرد که تبعه پاکستان است قصد داشت به صورت غیر مجاز از ایران خارج شود.

آخرین عملیات کشف ماموران توانمند گمرک بازرگان در روزهای اخیر کشف دو مورد قاچاق انسان دریک کامیون خروجی به مقصد ترکیه بود. این دو نفر که تبعه ایران هستند با مخفی شدن دریک محموله سنگ معدن قصد خروج از مرز را داشتند که با هوشیاری و رصد ماموران گمرک شناسایی و دستگیرشدند. تمامی این افراد پس از دستگیری از سوی گمرک ایران به مراجع قضایی تحویل داده شد.

براساس آخرین آمارها از کشفیات قاچاق انسان در مرزهای گمرکی، کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تا کنون به ۱۹۷نفر رسیده است. گمرک بازرگان یکی از گمرکات پیشتاز کشور در کشفیات قاچاق انسان است.

 

46