شناسهٔ خبر: 28654840 - سرویس سیاسی
منبع: برنا | لینک خبر

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

تکلیف 9 صیاد بازداشت شده در بوشهر شنبه مشخص می‌شود

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده وزارت امور خارجه کشورمان با مقامات اماراتی دیداری داشتند که شنبه هفته آینده نتیجه نهایی اعلام می شود.

صاحب‌خبر -

«عبدالحمید خدری»، نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت 9 صیاد بازداشت شده توسط گارد امارات گفت: پیگیری های لازم را با سازمان شیلات و وزرات امور خارجه انجام دادیم. مقرر شد نماینده ایران با طرف اماراتی دیدار داشته باشد.

او با بیان اینکه 1 نفر از 9 صیاد کشورمان در درگیری کشته شده است، افزود: نماینده وزارت امور خارجه کشورمان با مقامات اماراتی  دیداری داشتند که شنبه هفته آینده  نتیجه نهایی اعلام می شود.

 نماینده مردم بوشهر درخصوص نحوه سوختگیری صیادان گفت: تا زمانی که در آب های داخلی هستند سوخت را باقیمت داخلی کشور خود و وقتی مرز را رد کردند، با تعرفه بین المللی محاسبه می شود.

خدری گفت: بحث شناورهای صفاری ساماندهی شده و درخصوص تجارت برای تامین سوخت شان با مشکلی مواجه نخواهند شد.

گفتنی است، یک فروند‌‌‌‌ لنج صیاد‌‌‌‌ی به شماره ۷۷۵۵ از اسکله جلالی بوشهر ۱۰ شهریور خروج می ‌کند‌‌‌‌ و ۱۴ شهریور پلیس مرزی امارات با سرنشینان آن د‌‌‌‌رگیر می ‌شود‌‌‌‌ که این د‌‌‌‌رگیری یک قربانی و د‌‌‌‌و زخمی به جا گذاشته است.