شناسهٔ خبر: 28322974 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین مد‌های زیبایی در گذشته/ از سوهان کردن دندان تا تغییر شکل جمجمه! + تصاویر

حدود ۲۰۰۰ سال پیش، مایا‌های باستان دندان هایشان را با طلا و سنگ‌های قیمتی تزئین می‌کردند. آن‌ها سوراخ‌های کوچکی روی دندان‌ ایجاد می‌کردند تا قطعات طلا و سنگ واردشان شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر کشوری در هر دوره‌ای مد‌ها و معیارهای زیبایی خودش را دارد. گاهی زنان سلامت، ظاهر و حتی جان خود را فدای این استاندارد‌ها می‌کنند. از همه بدتر اینکه این چیز‌های عجیب و وحشتناک برای دختران گذشته که به مد علاقه داشتند، کاملا عادی بوده است.

رنگ موی خطرناک
در قرن نوزدهم زنان از رنگ مو‌های خطرناک استفاده می‌کردند. این رنگ‌ها حاوی نیترات نقره سمی یا سرب بودند که روی پوست، مو و ریه اثر می‌گذاشتند. از همه بدتر اینکه نتایج آن‌ها غیرقابل پیش بینی بود. مثلا ممکن بود مو به جای سیاه، سبز شود.
 
معیارهای زیبایی ترسناک که در گذشته رایج بوده
کرم‌های حاوی سیانید و جیوه
کرم‌ها و لوسیون‌های از بین برنده لک و خال حاوی مقادیر زیادی سیانید و جیوه بودند که با رنگدانه‌های ناخواسته به خوبی مقابله می‌کردند. استفاده مداوم از این کرم‌ها باعث انباشته شدن جیوه می‌شد و با مسمومیت جیوه عمر زنان را کوتاه می‌کرد. کلرید جیوه، یک ماده سمی واقعی که روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارد، برای نرمی پوست و درمان سفلیس استفاده می‌شد.
 
معیارهای زیبایی ترسناک که در گذشته رایج بوده
رژگونه شنگرف یا سینابر
شنگرف یک ماده معدنی است که از فعالیت‌های آتشفشانی به دست می‌آید و به رنگ قرمز روشن سولفید جیوه است که برای تولید پودر و رژگونه استفاده می‌شده است. این ماده در ژاپن و چین باستان و بعد‌ها به عنوان رنگ مو استفاده می‌شد. مثل سایر ترکیبات حاوی جیوه، سینابر بسیار سمی است و حتی نفس کشیدن در بخار آن موجب مسمومیت شدید می‌شود.
 
کرم‌های نواری برای کاهش وزن
زنان در گذشته مجبور نبودند به باشگاه بروند یا رژیم‌های غذایی سخت بگیرند، آن‌ها فقط قرص تخم کرم نواری می‌خوردند و وزن کم می‌کردند. البته دچار عوارضی مثل تهوع، کم خونی، ضعف سیستم ایمنی، خستگی و سردرد هم می‌شدند.
 
معیارهای زیبایی ترسناک که در گذشته رایج بوده
پیراهن‌های فلانلت
در دوران ویکتوریا پیراهن‌های فلانلت بسیار محبوب بودند. اما متاسفانه همه افراد توانایی خرید آن را نداشتند. این پارچه گران قیمت یک جایگزین ارزان داشت که بسیار قابل اشتعال بود و کسی که آن را می‌پوشید اگر کنار شمع می‌ایستاد یا شمع در دست می‌گرفت، ممکن بود صدمه ببیند یا حتی بمیرد.
 
سوهان کردن دندان
هر کشوری معیار‌های زیبایی خودش را دارد. زنان اندونزی دندان هایشان را تیز می‌کردند، طوری که شبیه دندان کوسه شود و برعکس، دندان‌های نیش خود را صاف می‌کردند. گفته می‌شود این زنان را امروز هم می‌توانید پیدا کنید. فرآیند سوهان کردن نسبتا دردناک و خطرناک است، چون باکتری‌های مختلف از طریق مینای آسیب دیده می‌توانند به راحتی وارد بدن ما شوند.
 
تزئین دندان
حدود ۲۰۰۰ سال پیش، مایا‌های باستان دندان هایشان را با طلا و سنگ‌های قیمتی تزئین می‌کردند. آن‌ها سوراخ‌های کوچکی روی دندان‌ ایجاد می‌کردند تا قطعات طلا و سنگ واردشان شود. در مصر باستان هم تکنولوژی بسیار مشابهی وجود داشت. این کار نماد ثروت و سطح اجتماعی بالای شخص در جامعه بود.
 
معیارهای زیبایی ترسناک که در گذشته رایج بوده
 
بارداری
در قرون وسطی، زنان یا باید باردار بودند یا از شکم‌های جعلی استفاده می‌کردند. زایمان‌های متعدد یا پوشیدن شکم‌های مصنوعی سنگین روی ستون فقرات آن‌ها تاثیر می‌گذاشت و زنان را ناتوان می‌کرد.
 
معیارهای زیبایی ترسناک که در گذشته رایج بوده
تغییر شکل جمجمه
این هم یکی دیگر از آئین‌های زیبایی عجیب دوران باستان است. سر دراز شبیه تخم مرغ زیبا به نظر می‌رسید. باستان‌شناسان این جمجمه‌ها را همه جا از آمریکای جنوبی تا خاورمیانه پیدا کرده اند. ظاهرا مردم باستان تغییر شکل جمجمه هایشان را از کودکی آغاز می‌کردند. سر بچه‌ها با نوار‌های پارچه‌ای و تخته‌های چوبی محکم بسته می‌شد. این روش تاثیر واقعا وحشتناکی روی مغز داشت و بچه‌ها اغلب در این فرآیند می‌مردند.
 
معیارهای زیبایی ترسناک که در گذشته رایج بوده
 
منبع: برترین ها
انتهای پیام/

معیارهای زیبایی ترسناک که در گذشته رایج بوده است!