شناسهٔ خبر: 28303297 - سرویس اجتماعی
منبع: جوان | لینک خبر

همایش بانوی مبارز، بزرگداشت مرحومه مرضیه حدیدچی، برگزار می شود

رونمایی از سردیس مرضیه دباغ با حضور سردار کارگر

در همایش بانوی مبارز با حضور رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سردیس مرحوم مرضیه دباغ رونمایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین، این همایش به انگیزه پاسداشت یک عمر زندگی سراسر مبارزه و فعالیت های انقلابی مرحوم مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دباغ و بزرگداشت و تکریم این بانوی مبارز، به همت فرهنگسرای خاتم﴿ص﴾ مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 و با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش در این همایش که مسوولان سازمان فرهنگی هنری، جمعی از پژوهشگران و شخصیت های فرهنگی و ادبی فعال در حوزه تاریخ انقلاب و دفاع مقدس حضور خواهند داشت، ضمن سخنرانی سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، هم چنین میزگردی با حضور اعضای خانواده مرحوم دباغ با موضوع تبیین مبارزات انقلابی ایشان برگزار می شود.

این گزارش می افزاید: سخنرانی علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شعر خوانی شاعران انقلاب در وصف مرحوم دباغ و نمایش فیلم در باره زندگی و مبارزات ایشان از دیگر بخش های این همایش است.

هم چنین در پایان این همایشب ا حضور خانواده مرحوم دباغ و مسوولان فرهنگی حاضر در همایش از سردیس این بانوی انقلابی و محافظ و یار دیرین حضرت امام(ره) رونمایی خواهد شد.

همایش"بانوی مبارز" چهارشنبه 4 مهر ماه ساعت 9 صبح در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گشایش می یابد.