شناسهٔ خبر: 28223480 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام ارزانی:

امام حسین(ع) آموزگار زندگی به سبک متفاوت

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی با تاکید بر اینکه خدا بر تمام رفتار امام حسین(ع) سایه انداخته است پس ما فقط خدا را می بینیم، گفت: امام حسین(ع) می خواهد به ما مدل های دیگری برای زندگی را یاد دهد و قیام خود را برای اصلاح امت پیامبر(ص) عنوان می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلیمن دکتر حبیب رضا ارزانی در جمع عزاداران حسینی در هیئت انصارالحسین(ع) اصفهان گفت: یک اسقف بزرگ مسیحی که هنوز هم در قید حیات هست می گوید اگر حسین(ع) از ما بود، بر سر هر کوی و برزن نام او را برافراشته می کردیم و تمام مردم عالم را مسیحی می کردیم.

 

وی آگاهی بخشی، تقویت ایمان و محبت افزایی را از ثمرات جلسات عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) خواند و افزود: این جلسات کمک به افزایش محبت امام حسین(ع) در دلها می کند اما اگر قدر محبت امام حسین(ع) را ندانیم، این محبت از ما گرفته می شود و در واقع آن را از دست می دهیم.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه تقویت آگاهی و دانش در این جلسات صورت می گیرد، گفت: جلسات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) موجب تقویت ایمان نیز می شود.

 

وی با انتقاد از آمار پایین مطالعه در کشور گفت: مهم ترین رکنی که در تمدن و توسعه یک جامعه تاثیرگذار است، دانش افزایی است و بهترین راه برای آن مطالعه و خواندن کتاب است که در این زمینه کشور ما ضعیف است.

 

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به کتاب «داشتن یا بودن» نوشته «اریک فروم» اظهار داشت: انسان همیشه به دنبال داشتن بوده است اما متاسفانه به دنبال بودن نیست. اگر انسان خیال می کند با داشتن منزل و ماشین و اموال دیگر به بودن می رسد در اشتباه است. انسان اگر خودش را پیدا کرد که از کجا آمده و به کجا خواهد رفت او را به بودن نزدیک خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه اموال دنیوی، بودن را به همراه نخواهد داشت، افزود: در یکی از باغ تالارهای مجلل جاده تهران کرج از تعداد 100 ازدواج شکل گرفته با هزینه های بالا، بالای 70 ازدواج منجر به طلاق شده است و این نشان می دهد که سرمایه دنیوی نمی تواند بودن را برای بشر به همراه داشته باشد.

 

دکتر ارزانی با انتقاد از اینکه دغدغه پدر و مادر برای فرزندان دغدغه های مالی است، اظهار داشت: متاسفانه خانواده ها ناراحت اینکه فرزندانشان فرهیخته باشند، نیستند، بسیاری از هنجارها در جامعه ما شکسته شده هرچند معضلات اشتغال جای ناراحتی فراوان دارد اما آن چیزی که نیاز به فکر دارد این است که جامعه ما بودن را فراموش کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه خدا بر تمام رفتار امام حسین(ع) سایه انداخته است پس ما فقط خدا را می بینیم و در واقع حسین(ع) را نمی بینیم، گفت: هر کس بندگی خدا را کرد، خداوند او را بالا خواهد برد، امام حسین(ع) اولین گام را وصل شدن به اقیانوس الهی می داند.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) می خواهد به ما مدل های دیگری برای زندگی را یاد دهد و قیام خود را برای اصلاح امت پیامبر(ص) عنوان می کند.

 

 وی در پایان گفت: ما برای طلب اصلاح در جامعه امروز خود چه کرده ایم؟ برای مشکلات جوانان، آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی و... هر کدام از ما وظیفه اصلاح داریم و این دغدغه رهبری است که بارها از جامعه درخواست کرده است.