شناسهٔ خبر: 28222644 - سرویس ورزشی
منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شاگردان کولاکوویچ شکست میزبان را تکرار می کنند؟

ایران-بلغارستان؛ آغاز ماموریت دشوار در صوفیه

تیم های ملی والیبال ایران و بلغارستان در یک بازی تکراری امشب در صوفیه برابر هم قرار می گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، 8 روز بعد از رویارویی در وارنا، این بار بلندقامتان ایران و بلغارستان در صوفیه به مصاف هم می روند؛ جدالی که این بار هم جذاب تر و هم حساس تر نسبت به قبل برگزار می شود. 


شاگردان ایگور کولاکوویچ در دور نخست بلغارستان را با نتیجه 3 بر یک شکست دادند؛ 3 امتیازی که حالا آنها را بالاتر از مردان کنستانتینف قرار داده است. والیبالیست های ایرانی از 5 بازی خود در دور اول 4 برد و 11 امتیاز کسب کردند و حالا با احتساب همان امتیازات قبل از آغاز بازی های دور دوم در رده دوم گروه قرار دارند. 


آمریکا با 13 امتیاز بالاتر از ایران قرار گرفته و بلغارستان و کانادا با 9 امتیاز پایین تر از تیم کولاکوویچ حضور دارند. 


بازی امشب که از ساعت 22:10 در حضور هزاران هوادار بلغارستانی برگزار می شود، از حساسیت بالایی برخوردار است. بدون شک رویارویی با آمریکا و حتی کانادا می تواند برای والیبال ایران آزمون سخت تری باشد و به همین دلیل شاگردان کولاکوویچ در بازی امشب نیاز مبرمی به 3 امتیاز دارند و وضعیت خود را برای صعود به جمع 6 تیم برتر بهبود ببخشند و با روحیه بالاتری به مصاف کانادا و آمریکا بروند. 


البته بلغارستان از امتیاز میزبانی بهره می برد و این بازی برای آنها مرگ و زندگی به حساب می آید. در واقع اگر یکی از میزبان های مسابقات قهرمانی جهان 2018 بخواهد در جمع 6 تیم پایانی باشد، باید در جدال تکراری مقابل ایران هم انتقام بگیرد و هم برنده از زمین بیرون بیاید. 


2 رویارویی ایران و بلغارستان در سال 2018 که ابتدا در تهران و در جریان لیگ ملت ها و سپس در وارنا و در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان رخ داده، با برتری 3 بر یک ایران همراه بوده و باید امیدوار بود این بار هم این نتیجه تکرار شود. 

 


باید به این نکته هم اشاره کرد که کولاکوویچ برای بازی امشب با مشکلاتی نیز مواجه است. مصدومیت موسوی و فائزی و بیماری صابر کاظمی حضور این 3 بازیکن را مقابل بلغارستان در هاله ای از ابهام قرار داده و باید دید آنها می توانند در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند یا خیر.


البته که سرمربی مونته نگرویی نشان داده خیلی راحت در چنین مواقعی به جوان ها اعتماد می کند؛ همانطور که در بازی با فنلاند در غیاب چند بازیکن اصلی خود به این بازیکنان کم تجربه میدان داد و در نهایت هم تیمش برنده از زمین بیرون آمد.


قبل از رویارویی تیم های ایران و بلغارستان، از ساعت 18:30 آمریکا و کانادا در دیگر بازی این گروه به مصاف هم می روند که نتیجه آن دیدار نیز در سرنوشت ایران تاثیرگذار خواهد بود.