شناسهٔ خبر: 28179779 - سرویس سیاسی
منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

وکیل بقایی و جوانفکر: به احکام صادره اعتراض می‌کنیم

وکیل مدافع حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر گفت که به احکام صادره از سوی دادگاه‌های کارکنان دولت و انقلاب در خصوص محکومیت بقایی و جوانفکر، اعتراض می‌کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: وکیل مدافع حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر گفت که به احکام صادره از سوی دادگاه‌های کارکنان دولت و انقلاب در خصوص محکومیت بقایی و جوانفکر، اعتراض می‌کند.

مهران عبداله‌پور در پاسخ به این سئوال که آیا نسبت به حکم شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران مبنی بر محکومیت علی‌اکبر جوانفکر به ۵ سال و یک ماه حبس به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، اعتراض می‌کند یا خیر اظهار کرد: قطعاً به حکم دادگاه اعتراض می‌کنیم، اما حکم تازه ابلاغ شده و ۱۵ روز وقت داریم.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: حکم دادگاه انقلاب ایرادات بسیاری دارد که در حال بررسی آن‌ها و ارائه درخواست واخواهی هستیم.

عبداله‌پور همچنین درباره محکومیت بقایی به ۶ ماه حبس نیز توضیح داد: قطعاً نسبت به این حکم نیز اعتراض می‌کنیم تا در مرحله تجدیدنظر به اعتراض ما رسیدگی شود.

شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران، علی اکبر جوانفکر را به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به صورت غیابی محاکمه و به ۵ سال و یک ماه حبس محکوم کرده است.

شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کارکنان دولت نیز حمید بقایی را علاوه بر محکومیت سابقش (۱۵ سال حبس)، به اتهام توهین به اشخاص و مقامات به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.