شناسهٔ خبر: 28095805 - سرویس فرهنگی
منبع: رسا | لینک خبر

مدیر جامعه المرتضی مطرح کرد؛

درک ارزش اربعین بهترین روش برای مقابله با اختلاف افکنی دشمنان

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش گفت: بهترین شیوه برای بیمه کردن سرمایه عظیم اربعین آن است که ملت شیعه، به خصوص مردم شریف ایران و عراق ارزش و قیمت اربعین حسینی را بدانند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین احمد زادهوش مدیر جامعه المرتضی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از سرمایه‌های معنوی اظهار داشت: نشانه رشدیافتگی یک ملت آن است که سرمایه های خود را به خوبی بشناسد، چراکه در پرتو همین شناخت است که می‌تواند سرمایه‌های خود را حفظ و حراست کرده و از آنها استفاده و بهره برداری کند.

پیاده روی اربعین، سرمایه بی نظیر در عالم

مدیر جامعة المرتضی با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در هر سال خاطرنشان کرد: خروش ملت شیعه در اربعین سالار شهیدان یک سرمایه عظیم و بی بدیل است که در همه‌ عالم نظیر ندارد، گفت: بدیهی است که دشمنان از چنین خروش و جوششی می‌هراسند و در مقام تضعیف و نابودی آن هستند.

وی با بیان این‌که انفجار و ترور، اتهام و تفرقه یا هر وسیله دیگری برای دشمنان تفاوتی ندارد، گفت: بهترین شیوه برای بیمه کردن سرمایه عظیم اربعین  آن است که ملت شیعه، به خصوص مردم شریف ایران و عراق ارزش و قیمت اربعین حسینی را بدانند.

داغ حسینی، سرد ناشدنی

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش مسلمانان جهان باید بدانند این سرمایه الهی همان داغ و حرارتی است که خدای بزرگ از قتل حسین(ع) در دل های مؤمنان ایجاد کرده و این حرارت هیچگاه سرد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اجتماع حسینی مسلمانان در هر سال، آنقدر ابهت و شکوه دارد که چندین برابر جمعیت حج است و سالها در ناامن‌ترین کشور جهان بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد.

برکات بی‌بدیل گردهمایی اربعین

مدیر جامعة المرتضی افزود: این مردم قدرشناس باید بدانند که در هیچ جشنواره‌ جهانی و گردهمایی بین‌المللی حدود سیصد میلیون وعده غذای رایگان به مردم نمیدهند، و مهمتر از آن این‌که بودجه دولتی در این زمینه نقشی ندارد.

وی با بیان این‌که از همه ادیان و مذاهب و همه ملیت‌ها در این مراسم شرکت کرده و کسی از دین و مذهب کسی سؤال نمیکند، گفت: در حالی که پای راهپیمایان تاول زده و کفش‌های آنها پاره می‌شود، اما آنها با اشک و نشاط همچنان راه می‌روند تا در یک روز به یک نقطه معلوم برسند.

بهره‌بردای از گردهمایی اربعین

حجت الاسلام والمسلمین زادهوش ثمره آگاهی و درک مسلمانان از ارزش راهپیمایی اربعین حسینی را این‌گونه توصیف کرد: اگر مردم ابعاد و قیمت سرمایه گران و نفیس اربعین را به خوبی بدانند، از آن حراست کرده و سپس بهره برداری خواهند کرد.

وی در پایان تأکید کرد: بهره برداری در جهت تحقق ظلم ستیزی، وحدت اسلامی، معرفی اهل‌بیت(علیهم‌السلام ) به جهانیان و به منظور زمینه سازی ظهور از مهمترین آثار درک ارزش راهپیمایی اربعین حسینی است./876/ت۳۰۲/س