شناسهٔ خبر: 27587893 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

یک حزب یمنی:

متجاوزان به اهداف خود در یمن نخواهند رسید

تهران - ایرنا - عضو حزب وحدوی ناصری یمن گفت: جنگ به سود ارتش و کمیته های مردمی پیش می رود و دشمن به زودی اطمینان می یابد که به اهداف خود نمی رسد و صلح و پایان جنگ تنهاه راه حل بحران یمن است.

صاحب‌خبر -

'حمید عاصم' بامداد چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: متجاوزان به رغم تخریب همه زیرساخت های یمن، در دستیابی به اهداف خود در تخریب توان نظامی و اشغال سراسر خاک آن شکست خوردند.
وی اضافه کرد: توسعه و پیشرفت توان نظامی ارتش و کمیته های مردمی و ایستادگی فرزندان آزاده یمن در کنار دولت، ارتش و کمیته های مردمی برخی از کشورهای متجاوز را وادار به عقب نشینی از مشارکت در جنگ یمن کرد.
عاصم اظهار داشت: جنگ یمن پس از استفاده ارتش از موشک های بالستیک و ارسال پهپاد به عمق اراضی کشورهای متجاوز مانند عربستان و امارات، پیشرفت صنایع نظامی ارتش، امکان پاسخگویی و مقابله، شکست متجاوزان در دستیابی به اهداف خود بویژه در ساحل غربی و خسارت های فراوان جانی و مادی دشمن به سود ارتش و کمیته های مردمی رقم خورد.
وی بیان داشت: توسعه و پیشرفت صنایع دفاعی یمن به دست جوانان کشور و بدون دریافت کمک خارجی انجام شده است زیرا یمن از هوا، زمین و دریا به طور کامل محاصره است و دشمن نمی تواند حتی یک دلیل برای دریافت کمک خارجی به منظور توسعه صنایع دفاعی ارائه کند.
عضو هیات مذاکره کننده یمن در مذاکرات کویت و سویس گفت: اتهام دشمنان بویژه آمریکا، اسرائیل، عربستان و امارات به ایران یا حزب الله درباره کمک به ارتش و کمیته های مردمی یمن دروغی برای همراه کردن افکارعمومی و مشروع جلوه دادن تجاوز خود است.
عاصم اضافه کرد: اوضاع در همه جبهه ها در کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن است و زمام امور در دست فرزندان مجاهد کشور است. ارتش و کمیته های مردمی هم اکنون در بیش از 40 جبهه در سراسر کشور با حدود 20 کشور متجاوز می جنگند که این کشورها توسط حدود 20 کشور دیگر و شرکت های امنیتی و مزدوران یمنی که با بهای اندکی توسط ال سعود و آل زاید خریداری شده اند پشتیبانی می شوند.
عاصم تصریح کرد: با مقایسه نیروها و امکانات دشمن با ارتش و کمیته های مردمی یمن درمی یابیم که اوضاع بسیار مناسب است و روزانه خسارات های جانی و مادی به دشمن تحمیل می شود و موشک های بالستیک به صورت روزانه مواضع دشمن را درهم می کوبد.
وی اظهار داشت: ملت یمن از نظر اوضاع انسانی و محاصره همه جانبه و محروم بودن از غذا، دارو و همه امکانات زندگی در شرایط سختی به سر می برد ولی پس از گذشت نزدیک به چهار سال از تجاوز، محاصره و گرسنگی، دنیا را به توانایی خود شگفت زده کرده است.
مسئول بخش مردمی و اجتماعی حزب وحدوی ناصری یمن گفت: اوضاع انسانی و معیشتی و بهداشتی یمن بسیار وخیم است و کشور به دلیل محاصره همه جانبه در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی قرار دارد و ملت در همه زمینه ها به خاطر محاصره ظالمانه و تجاوز فراگیر با رنج های مختلفی روبرو است.
وی بیان کرد: کشتار مستمر زنان و کودکان، آوارگی ساکنان مناطق مختلف، شیوع بیماری ها به دلیل جنگ، محاصره و کمبود غذا و دارو، سوء تغذیه فراگیر، تخریب منازل و نبود خانه و سرپناه، تخریب زیرساخت ها، تعطیل کشاورزی و گرانی و نایابی غذا و سوخت نمونه هایی از رنج ملت مظلوم یمن است که ضعف سازمان های امدادرسان بین المللی نیز بر شدت آن افزوده است.
عاصم اظهار داشت: ملت یمن به رغم همه رنج ها و مصیبت ها نمونه های بی نظیری از فداکاری و قهرمانی را به نمایش گذاشت و با وجود فقر همچنان از جبهه ها با جان و مال خود پشتیبانی می کند.
وی بیان داشت: بیشتر ملت یمن انسان هایی آزاده اند و از میهن، آزادی و استقلال آن دفاع می کنند و ساکنان مناطق جنوبی نیز پس از شدت گرفتن جنایت های اشغالگران اکنون خواستار اخراج متجاوزان و اشغالگران از مناطق زندگی خود هستند و روزهای آینده شاهد تحولات میدانی برضد اشغالگران دراین مناطق بویژه علیه امارات خواهیم بود.
عضو حزب وحدوی ناصری یمن گفت: به فرزندان یمن که با متجاوزان همکاری می کنند توصیه می کنیم که دست از مزدوری بردارند زیرا تاریخ به آن ها رحم نمی کند و نام آن ها را به عنوان مزدور و خائن ثبت خواهد کرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه توقف جنگ، لغو محاصره، خروج متجاوزان، گفت وگوی فراگیر ملی، رهایی از پیروی و تبعیت از عربستان، امارات و آمریکا راه حل بحران یمن است ،
افزود: دشمنان بدانند نمی توانند آزادی و استقلال ملت یمن را بگیرند و این سرزمین قبرستان متجاوزان خواهد بود.
عربستان از ششم فروردین سال 1394 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن به عنوان فقیرترین کشور خاورمیانه با هدف بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت آغاز کرد.
ائتلاف عربی گرچه تاکنون به هدف خود دست نیافته اما با ویران کردن زیرساخت های یمن، مرگ و زخمی شدن حدود 40 هزار یمنی را رقم زده است.
شبک**6116**1392