شناسهٔ خبر: 27586688 - سرویس استانی
منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

دنبال سهمیه آموزش عالی برای دانش آموزان عشایری هستیم

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در مراسم اختتامیه اردو دانش آموزان عشایری دختر در اصفهان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: ما به دنبال تعیین سهمیه آموزش عالی برای دانش آموزان عشایری هستیم.

وی با اشاره به برنامه های سازمان امور عشایر ایران در ارتباط با تصویب نامه هیات وزیران با موضوع ارتقاء سطح سواد، دانش و مهارت و ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به عشایر، از آمادگی سازمان امور عشایر برای استفاده از پتانسیل بالای فراکسیون عشایری مجلس برای کمک به برنامه های آموزش عشایر سیار وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران در ادامه با اشاره به خدمات مرحوم بهمن بیگی بنیانگذار تعلیمات عشایری، به تاثیر مدارس عشایری در تعلیم و تربیت دانش آموزان عشایری و باسواد شدن عشایر پرداخت.

بر اساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم در سخنانی گفت: دانش آموزان عشایری در این اردوها زندگی را تمرین می کنند و با تلخی ها و شیرینی ها و فراز و نشیب های زندگی آشنا می شوند.

سیدمحمد بطحایی اظهار کرد: دانش آموزان در این اردوها زندگی کردن را تمرین می کنند و یکی از اهداف اردوها این است که دانش آموزان بدانند کارها در کنارهم بودن معنی پیدا می کند و توان افراد را افزایش می دهد.

وی افزود: در اردو شرکت کنندگان می فهمند که زندگی با وجود سختی ها و شیرینی ها در کنار هم زیباست.

ابطحی خطاب به دانش آموزان گفت: شما در این اردوها چیزهایی را از دوستانتان شنیده اید و یاد گرفته اید که ممکن است کمتر در طول زندگیتان دیده و یا شنیده باشید.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که شما نوجوانان و جوانان به همان اندازه که امروزه شاد هستید در آینده نیز همواره شاد زندگی کنید و به عنوان کسانی که آینده‌دار این مرز و بوم هستند آینده را در دستان خود بگیرید.