شناسهٔ خبر: 27541884 - سرویس ورزشی
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

عذرخواهی رئیس کاروان ژاپن به دلیل رسوایی اخلاقی بسکتبالیست‌ها +عکس

ايسنا : رییس کاروان ژاپن پس از رسوایی اخلاقی ۴ بازیکن تیم ملی بسکتبال این کشور در حضور خبرنگاران تعظیم کرد تا از مردم و ورزشکاران عذرخواهی کند.

صاحب‌خبر -

پکمیته المپیک ژاپن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ۴ بسکتبالیست ژاپنی به خاطر رسوایی اخلاقی و دادن پیشنهاد به چند دختر اندونزیایی از دهکده بازی‌های آسیایی به ژاپن بازگردانده شدند.

یکی از مسئولان کمیته المپیک ژاپن تصریح کرد: این بازیکنان به دلیل اهانت به پیراهن ژاپن از خطوط قرمز عبور کرده‌اند و برنامه‌ریزی شده تا هر ۴ نفر آن‌ها فورا محل بازی‌ها را ترک کنند.

عذرخواهی رئیس کاروان ژاپن به دلیل رسوایی اخلاقی بسکتبالیست‌ها

خبرها حاکی از آن است که یویا ناگویوشی، تاکویا هاشیموتو، هاکوما ساتو و کیتا ایمامورا چهار بسکتبالیستی هستند که به زودی با هماهنگی سفارت ژاپن به خانه بازگردانده خواهند شد. این در حالی است که در دوره گذشته بازی‌های آسیایی که در سال ۲۰۱۴ در اینچئون کره جنوبی برگزار شد، یک شناگر ژاپنی به خاطر دزدیدن دوربین یکی از خبرنگاران باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای کاروان این کشور شد.

یوشیرو یاماشیتا رئیس کاروان ورزشی ژاپن در بازیهای آسیایی جاکارتا با اظهار شرمساری از این اتفاقات به خبرنگاران گفت: تنها احساسی که در حال حاضر دارم شرمساری است. عمیقا از این اتفاقات عذرخواهی می‌کنم و از الان به بعد نظارت‌مان را بر ورزشکاران بیشتر می‌کنیم.

این اتفاقات در حالی رخ داد که ۴ بازیکن تیم بسکتبال ژاپن برای خوردن شام به خارج از دهکده بازی‌ها می‌روند و در میانه‌های راه تصمیم می‌گیرند که با چند زن به یک هتل بروند و برای رابطه غیر اخلاقی به آن‌ها پیشنهاد پول داده  بودند.

رییس فدراسیون بسکتبال ژاپن هم در اظهار نظری گفت: می‌خواهم از مردم ژاپن و تمام کسانی که تیم ملی بسکتبال را حمایت کردند بخاطر این اتفاق عذرخواهی کنم. تصمیم گرفته‌ایم تا مجازاتی را نیز برای این ۴ بازیکن در نظر بگیریم تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. ما نیاز داریم تا با تلاش بیشتر جلوی این اتفاقات غیر اخلاقی را بگیریم.