شناسهٔ خبر: 27519681 - سرویس سیاسی
منبع: ایکنا | لینک خبر

مهم‌ترین آسیب‌ها در هیئات مذهبی تغییر گفتمان عاشواریی است

گروه اجتماعی- معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی‌فقیه استان کردستان گفت: مهم‌ترین آسیب‌ها در هیئات مذهبی تغییر گفتمان عاشواریی است که تنها به یک بعد آن توجه می‌شود در حالیکه رهبر فرمودند ابعاد حماسه عاشورا منطق، عاطفی و حماسه است و باید بُعد حماسه عاشورا برجسته‌تر شود.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین آسیب‌ها در هیئات مذهبی تغییر گفتمان عاشواریی است

به گزارش ایکنا از کردستان،حجت‌الاسلام سید محمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی‌فقیه استان کردستان امروز، 28 مردادماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان اظهار کرد: هیئات مذهبی راهی برای انتقال آموزه‌های دینی و توصیه های معصومان هستند تا همه به ویژه نسل جوان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان با آن آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه امروزه جریانات زور و زر و تزویر به دنبال به انحراف کشیدن مراسمات مذهبی است، افزود: این موضوع بعد از جریان عاشورا تا به امروز ادامه دارد تا مراسمات مذهبی را دستخوش تغییرات کند.
معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی‌فقیه استان کردستان بیان کرد: آسیب‌هایی که امروز وارد مراسم هیئات مذهبی شده اگر فکری به حالشان نشود منجر به بروز مشکلات بزرگتر خواهد شد.
وی عنوان کرد: مهم‌ترین آسیب‌ها در هیئات مذهبی تغییر گفتمان عاشواریی است که تنها به یک بعد آن توجه می‌شود در حالیکه رهبر فرمودند ابعاد حماسه عاشورا منطق، عاطفی و حماسه است و باید بُعد حماسه عاشورا برجسته‌تر شود.
حجت‌الاسلام سادات افزود: در مراسم عزاداری‌های امام حسین می‌بینیم که ادوات موسیقی و محتوای اشعار نیز دستخوش تغییرات شده‌اند به‌گونه‌ای که رقابت نابجا و برخورد کاسبکارانه موجب گسترش ریا و غلو می‌شود.
وی بیان کرد: دشمنان با برنامه‌ریزی و فکر به فعالیت‌های ما ورود می‌یابند و در این راستا وظیفه ما بسیار سنگین است و باید به این موارد توجه شود.
 معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین خواستار آشنایی مداحان با مقاتل دینی، اخلاق و احکام شد و یادآور شد: باید دوره‌های آموزشی لازم را برای آگاه‌سازی هر چه بهتر مداحان برگزار کرد.
انتهای پیام