شناسهٔ خبر: 26901649 - سرویس سیاسی
منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

اسپوت‌نیک:

هشدار صنعتگران آلمانی به ترامپ

فدراسیون صنایع آلمان به ترامپ هشدار داد هر گونه اعمال تعرفه بر واردات کالا از اتحادیه اروپا به خود آمریکا آسیب خواهد زد.

صاحب‌خبر -
صراط:

فدراسیون صنایع آلمان به دولت ترامپ هشدار داد هر گونه اعمال تعرفه گمرکی بر واردات کالا‌های اروپایی می‌تواند به ضرر خود واشنگتن تمام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، در روز یک ژوئن دولت ترامپ به طور رسمی اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا و برخی کشور‌ها را آغاز کرد و در حال حاضر ترامپ اروپایی‌ها را تهدید کرده است که بر واردات خودرو و لوازم یدکی تعرفه مشابه اعمال خواهد کرد.

ژان کلود جانکر رئیس کمیسیون اروپایی قرار است دو روز دیگر به واشنگتن سفر کرده و درباره موضوعات مرتبط با تجارت با ترامپ گفتگو کند.

دیتر کمپف دبیر فدراسیون صنایع آلمان طی مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های این کشور گفت: روش منطقی این است که آمریکا و اروپا به مذاکرات خود در این باره ادامه دهند.

کمپف به شدت نسبت به اعمال تعرفه‌ها به بهانه موضوعات امنیت ملی واکنش نشان داد و گفت:‌تعرفه‌ها که به بهانه موضوعات مرتبط با امنیت ملی اعمال شده‌اند باید به طور کامل از بین برود.

رئیس فدراسیون صنایع آلمان گفت که جانکر باید به ترامپ بفهماند اعمال تعرفه بر واردات خودرو و لوازم یدکی به خود آمریکا آسیب وارد خواهد کرد.

وی گفت:اروپا نباید به آمریکا باج بدهد و باید در برابر آمریکا با اعتماد به نفس بایستد.

این مقام آلمانی افزود: شرکت‌های خودروسازی آلمانی در آمریکا ۱۱۸ هزار شغل ایجاد کرده‌اند و ۶۰ درصد تولیدات آن‌ها نیز از آمریکا به دیگر کشور‌ها صادر می‌شود.

اریک شویتزر دبیر انجمن اتاق‌های بازرگانی و صنعت آلمان نیز طی مصاحبه‌ای گفت: علیرغم اینکه ما از رویکرد جانکر در حل مشکلات تجاری با آمریکا استقبال می‌کنیم آلمان که مدت‌ها بر تجارت آزاد تکیه کرده است باید خود را آماده شرایط جدید اقتصادی کند.

این مقام آلمانی گفت: شرکت‌های آلمانی شاهد افزایش روزافزون شکاف بین اروپا و آمریکا هستند.