شناسهٔ خبر: 26885648 - سرویس سیاسی
منبع: ایکنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

وحدت در احزاب اوج فهم سیاسی است

گروه سیاسی - سیدعلی آقازاده گفت: هم‌زیستی، وحدت و تحمل یکدیگر در احزاب اوج فهم سیاسی است که فعالین سیاسی به آن دست پیدا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

هم‌زیستی، وحدت و تحمل یکدیگر در احزاب اوج فهم سیاسی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، در آیین افتتاحیه خانه احزاب استان که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: شرایط سیاسی و البته اقتصادی و امنیتی امروز به گونه‌ای خاص برای تمامی افراد نمود دارد.
وی ادامه داد: بنا بر وعده‌ای که در روز معارفه اینجانب انجام شد، امروز شاهد محقق شدن آن هستیم و این یک قدم رو به جلو، بسیار محکم و اثر‌گذار در سرنوشت سیاسی استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های با سابقه دارای افراد فاخر و ارزشمند در زمینه‌های سیاسی در همه جناح‌ها است.
استاندار مرکزی گفت: امروز شرایط سیاسی کشور به گونه‌ای است که جز وحدت، همبستگی و همفکری فعالین در بخش‌های مختلف را نمی‌طلبد. تمامی گروه‌های سیاسی باید در شرایط فعلی همانند سال‌های گذشته که نیاز به وحدت وجود داشت، بدون هیچ منتی برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی با تمام توان در صحنه حضور پیدا کنند.
آقازاده افزود: اینکه امروز نظام با اقتدار و با صلابت چه در درون و بیرون از مرزهای این کشور خودش را نشان می‌دهد؛ به واسطه انسجام و تحکیم تمامی گروه‌ها برای یک صدا شدن در اهداف انقلاب اسلامی است و شاهد انسجام خوب در شرایط کنونی هستیم. نوک پیکان این انسجام فعالیت احزاب است.
وی بیان کرد: استان مرکزی در افتتاح خانه احزاب بی‌سابقه نیست و در دولت اصلاحات تاسیس خانه احزاب را شاهد بوده‌ایم اما بنا به دلایلی عمر خانه احزاب زیاد نبود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: امروز که خانه احزاب دوباره شکل می‌گیرد همه گروه‌ها و افرادی که برای این خانه انتخاب می‌شوند، احزاب در استان با حمایتی که انجام می‌دهند سعی کنند، خانه احزاب استان یکی از خانه‌های احزاب فعال در مجموعه نمایندگی‌های خانه احزاب کشور در استان‌ها باشد.
آقازاده افزود: امیدواریم خانه احزاب استان مرکزی سرآمد فعالیت مثبت و سازنده برای ارائه خدمات به تمامی سیاسیون باشد و نمادی از وحدت و انسجام را در استان شاهد باشیم.
وی گفت: در سنوات اخیر و بویژه در یکسال گذشته فعالیت‌های سیاسی در استان مرکزی، فعالیت‌های قابل قبولی بوده است.
استاندار مرکزی تاکید کرد:هم‌زیستی، وحدت و تحمل یکدیگر در احزاب اوج فهم سیاسی است که فعالین سیاسی به آن دست پیدا کردند. هریک از احزاب یک هدف، مسیر و مانیفست جدا دارند اما هنگامی که گرد‌هم می‌آیند در کمال شعور و فهم بالای سیاسی علی‌رغم اختلاف نظرهای خود، الفبای مردم سالاری، دموکراسی و حکومت مردم بر مردم را به خوبی درک می‌کنند.
آقازاده افزود: امروزاین مساله اوج اقتدار سیاسی یک نظام مردم‌سالار است. بعضی اوقات اختلاف نظرهایی بین احزاب وجود دارد که به جدل هم منجر می‌شود اما، در بسیاری از بحث‌ها صحبت از یکپارچگی نظام و وحدت گروه‌های سیاسی یک موضوع خاص مطرح می‌شود و شاهد این اتفاق خوب در استان هستیم و این مساله نشان‌دهنده این است که سابقه فعالیت سیاسی در استان مرکزی یک سابقه طولانی و اثر‌گذار است.
وی گفت: امیدواریم برگزاری انتخابات و تاسیس خانه احزاب در استان با حمایت‌های همگان بتواند سنگ بنای محکمی برای فعالیت‌های بیشتر مدنی در استان باشد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: احزاب نه تنها در یک مقطع خاص بلکه باید در همه مقاطع، روزها و ماه‌ها فعال باشند. اگر فعالیت احزاب صرفا در انتخابات باشد قطعا نمی‌توانند در دوران پس از آن حضور فعال و موثری داشته باشند.
آقازاده گفت: اگر تمامی احزاب چه شکست خورده و چه برنده شده زمان را رها کنند و به فکر انتخابات دیگر باشند، به نظر بنده این یکی از آثار ضعف نظام حزبی در کشور است که باید همه احزاب نسبت به این مساله حساس باشند. زمان انتخابات اوج فعالیت احزاب و دوران پس از آن که اوج آموزش‌های حزبی، نیروگیری و بسط و گسترش اهداف حزب در جامعه برای جذب اعضای بیشتر است.
وی افزود: امیدواریم یک زمانی شبکه احزاب تمامی مردم را در برگیرد. اگر این مهم اتفاق افتد به طور قطع دموکراسی و مردم‌سالاری دینی که بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت‌ها و حتی در قانون اساسی بیان شده تحقق پیدا خواهد کرد.
استاندار مرکزی گفت: حزبی که در چارچوب قوانین و شناسنامه‌دار باشد باید مورد حمایت و پشتیبانی مردم و دولت‌ها قرار گیرد. در دولت آقای روحانی که بهار احزاب است در طی این 5 سال احزاب مختلف و متعدد حرف‌های خود را به آسانی بیان کردند و خانه احزاب کشور نیز یکی از دوران‌های بسیار خوب خود را تجربه کرده است. حتی در استان‌ها هر فردی از منظر خود در کمال آزادی حرف خود را بیان می‌کند.
آقازاده افزود: جامعه می‌تواند در فضایی که قانون اساسی تعیین کرده است ورود پیدا کند. حال اگر دولتی‌ها و مجموعه دست‌اندرکاران سیاسی کشور و همچنین شبکه احزاب که مردم را در‌برمی‌گیرد، بتوانند این فضا را ایجاد کنند در لحظه انتخابات پشیمان نخواهیم شد و خسارت‌های اقتصادی و سیاسی به کشور کمتر وارد می‌شود و همه این موارد امتیازات برخورداری از احزاب قوی در کشور است.
وی بیان کرد: احزاب باید برای بسط و گسترش حزب خود در جامعه و جذب اعضای بیشتر تلاش کنند، این مهم می‌تواند سرآغاز یک حکومت مردم‌سالار‌مدنی برای جمهوری اسلامی باشد.
انتهای پیام