شناسهٔ خبر: 26880722 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی:

طرح پیشنهادی تکمیل پروژه کنارگذر شهر ساوه تصویب شد

اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: طرح پیشنهادی احداث تقاطع همسطح کمربندی شهر ساوه با جاده قدیم ساوه - همدان، در شورای ترافیک استان مرکزی به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری مرکزی، مهدی زندیه وکیلی اظهار داشت: طرح تقاطع همسطح کمربندی شهر ساوه با جاده قدیم ساوه-همدان مدتی است که در حال اجرا است و قسمت پایانی آن با جاده قدیم ساوه - همدان تلاقی دارد که چندین طرح پیشنهادی برای احداث تقاطع همسطح و ایمن برای این نقطه تهیه شده که مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا یکی از گزینه ها که از نظر ایمنی و هزینه کرد مناسب تر بود به تصویب اعضای شورای ترافیک رسید.

وی افزود: با اجرای طرح تقاطع همسطح در محل مذکور، شرایط لازم برای استفاده از کنارگذر ساوه فراهم می شود و با انتقال بار ترافیکی عبوری از درون شهر به کنار گذر احداثی، به علت عدم ورود ماشین آلات سنگین به داخل شهر ترافیک و تصادفات درون شهری ساوه کاهش می یابد.

زندیه وکیلی گفت: در بررسی طرح اصلاح دور برگردان های ناایمن واقع در بزرگراه های استان، مقرر شد از این پس از احداث دوربرگردان های ناایمن جلوگیری شود و دوربرگردان هایی که بدون طرح قبلی توسط رانندگان در محورهای استان ایجاد شده با نظارت پلیس مسدود گردد.

رئیس شورای ترافیک استان مرکزی تصریح کرد: مناسب سازی دوربرگردان های موجود در محورهای استان  منوط به تهیه طرح، تامین اعتبار، تملک زمین و اجرای ایمن و مناسب می باشد و مقرر شد که اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان، محور به محور دوربرگردان های موجود را بررسی و با رعایت اولویت و تامین اعتبار لازم، نسبت به مناسب سازی و ایمن نمودن دور برگردان هایی که شرایط مناسبی ندارند، اقدام کند.

زندیه وکیلی گفت: بررسی طرح احداث تقاطع غیرهمسطحی که کوی رضوی شهر اراک را به منطقه نمونه گردشگری دره گردو متصل کند، در دستور کار است که چند پیشنهاد طرح توسط کارشناسان شهرداری برای این منظور مطرح شده و در دست بررسی است.