شناسهٔ خبر: 26859656 - سرویس سیاسی
منبع: جماران | لینک خبر

کاهش آسیب های اجتماعی مسجدسلیمان درگرو تقویت بهداشت روان است

به گزارش ایرنا سعید نمکی روز شنبه در شورای اداری شهرستان مسجد سلیمان اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به مشکلات عمده خوزستان دستور اکید

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا سعید نمکی روز شنبه در شورای اداری شهرستان مسجد سلیمان اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با توجه به مشکلات عمده خوزستان دستور اکید داده است که به خوزستان سفر کنیم و مسایل و مشکلات را از نزدیک پیگیری و برای حل آن چاره اندیشی نماییم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: امروز از مناطق و دستگاه های مختلف مسجد سلیمان بازدید میدانی داشتیم که چهره فرسوده و از هم گسیخته این شهر تاریخی را مشاهده کردیم که جای تاسف دارد که چرا به وضعیت این شهر تاریخی به اینگونه است.
وی ادامه داد: به همین منظور پیگیری های عاجل و سریع و برنامه های میان‌ مدت و درازمدت از همین امروز برای رفع مشکلات این شهرستان و‌ توسعه مناطق فرسوده به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.
نمکی بیان کرد: با توجه به بازدیدی که از ساختمان های دستگاه های حاکمیتی نظیر دادگستری، اماکن نظامی ، انتظامی و زندان ها در این شهرستان داشتم نیاز است که برخی از آن ها مرمت و در درازمدت فضاهای مناسبی را جایگزین آن ها کنیم و زندان را به خارج از شهر منتقل کنیم.‌
نمکی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز می بایست یک بیمارستان جدیدی در این شهر ساخته شود و بیمارستان قدیم این شهرستان هم نیازمند بازسازی است که این مورد را نیز در دستور کار قرار دادیم تا حداقل از این ظرفیت بیمارستانی برای بستری ، درمانی و جراحی استفاده شود.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: همچنین در بخش بهزیستی مراکزی را امروز بازدید کردیم که با مشکلات فراوانی همراه بودند که قرار شد برای بستری بیماران اعصاب و روان هزینه ای از خانواده ها گرفته نشود و دولت اعتبارات مورد نیاز را تامین کند.‌
نمکی بیان کرد: در دراز مدت نیز باید بخش بهداشت و روان این شهرستان را تغییر داد چرا که مشکلات اقتصادی ،بیماری و فضای رنجور شهری مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده که نیاز است در چنین شرایطی فضای شهر دگرگون شود.
وی تصریح‌کرد: شهری که جایی برای قدم زدن شهروندان خود ندارد غیر از افسردگی چیزی در آن حاصل نمی شود.
نمکی ادامه داد: توسعه معماری شهری اثرات مستقیمی بر روان مردم دارد که باید با ایجاد اشتغال و فضاهای فرهنگی و ورزشی انگیزه‌های لازم را در بین مردم به وجود آورد.‌
وی گفت: به زودی در استان خوزستان کمیته ای تشکیل شده و مشکلات مسجد سلیمان به صورت ویژه بررسی می شود.
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: همچنین بخش آموزش و و‌پروش این شهرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد که برای استفاده های مطلوب دانش آموزان از فضاهای مناسب سرمایه گذاری خوبی در دستور کار قرار خواهیم داد.
نمکی افزود: توسعه راه های استان و سهولت در دسترسی جاده ها از دیگر مطالبات جدی مردم است که این نیز به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: در سال جاری 35 میلیارد ریال برای توسعه بخش سلامت در این شهرستان هزینه خواهد شد و بی شک تاثیر بسزایی در تقویت این بخش خواهد داشت .
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سیاست دولت سیاست توانمند سازی جمعیت مورد هدف است و از سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه های متولی برای تحقق این اهداف استفاده می‌کنیم .
وی تاکید کرد: همچنین روند کمک به خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست در سال جاری سه برابر خواهد شد تا بخش‌عمده ای از مشکلات خانوارهای تحت پوشش برطرف شود.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه پنج رییس و سه مشاور خود طی سفر 2 روزه به خوزستان ضمن بازدید از پروژه های نیمه تمام استان، در نشست شورای آموزش و پرورش، کارگروه سلامت و رفاه اجتماعی، نشست شورای تامین و شورای برنامه ریزی کشور شرکت خواهد کرد.
7152/6064
انتهای پیام