شناسهٔ خبر: 26858818 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

ابعاد جدید روابط نامتعارف رئیس جمهوری آمریکا فاش شد

دردسر حق‌السکوت‌های ترامپ

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل: «دونالدترامپ» به هیچ عنوان شخصیت محبوبی در واشنگتن نیست. مظنون اصلی رسوایی «راشاگیت» مدت‌هاست که درگیر اتهام «رابطه جنسی نامتعارف و پرداخت حق السکوت» شده است. ظرف یک سال و نیم گذشته چندین نفر از یاران رئیس جمهوری آمریکا به اتهام رابطه با کرملین مورد بازجویی قرار گرفته اند. در لیست آدم‌هایی که مشخصا توسط پلیس فدرال آمریکا مورد بازخواست قرار گرفته اند ؛ نام وکیل شخصی ترامپ به شکلی متفاوت مورد توجه قرار گرفته است. وی هم اکنون به اتهام تخلف بانکی، فرار مالیاتی و نقض احتمالی قوانین انتخاباتی تحت تحقیقات قضایی است.
ماجرای «مایکل فلین» زمانی داغ شد که اف.بی.آی به دفترشخصی وی حمله کرد و همه اسناد «مخزن الاسرار ترامپ» را برای تفتیش به دفتر دادستان مولر برد.  وکیل شخصی ترامپ ، حدود دوماه پیش رسما اعلام کرد که بیش از هرچیزی به منافع ایالات متحده وفادار خواهد بود. حالا، نیویورک تایمز می‌گوید دریافته که مایکل کوهن، گفت‌وگوی خود با آقای ترامپ بر سر پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره سابق مجله پلی‌بوی را»مخفیانه» ضبط کرده است.
بنابر این گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، نوار این گفتگو در جریان یورش چند ماه پیش اف‌بی‌آی به محل اقامت و دفتر کار مایکل کوهن، ضبط شده و اکنون در اختیار بازرسان پلیس فدرال است.
این روزنامه آمریکایی می‌گوید محتوای این مکالمه مربوط به بحث میان ترامپ و وکیلش مایکل کوهن بر سر این است که چه طور با «پرداخت حق‌السکوت» بر ماجرای رابطه نامشروع میان ترامپ و «کارن مک دوگال» سرپوش گذاشت. نیویورک تایمز می‌گوید این گفت‌وگو دو ماه قبل انتخابات سال ۲۰۱۶ صورت گرفته که طی آن ترامپ پیروز و به کاخ‌سفید راه یافت.
وزارت دادگستری آمریکا از چند ماه پیش و پس از طرح شدن چندین ادعا درباره پرداخت حق‌السکوت به زنانی که مدعی رابطه جنسی با آقای ترامپ هستند، تحقیقاتی را در این باره آغاز کرده است. پیش از این «استورمی دانیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن نیز مدعی شده بود که مبلغ 120 هزار دلار در زمان انتخابات الکترال از ترامپ رشوه دریافت کرده است که گویا توسط کوهن و پلیس فدرال هم این موضوع تایید شده است.
علاوه بر روزنامه نیویورک تایمز، «رودی جولیانی» دیگر وکیل دونالد ترامپ در گفتگو با نیویورک تایمز تایید کرد که نوار گفتگوی محرمانه آقای ترامپ با مایکل کوهن وجود دارد. با وجود این آقای جولیانی گفته «در حقیقت هیچ پولی در جریان این قضیه رد و بدل نشده» است. خانم مک‌دوگال پیش‌تر گفته بود او جزئیات رابطه نامتعارف خود با آقای ترامپ را به نشریه نشنال اینکوایر به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار فروخته بود اما این نشریه که مدیر آن از دوستان و هواداران نزدیک آقای ترامپ است این گزارش را هرگز منتشر نکرد و به عبارتی با خریداری آن جلوی انتشار عمومی‌اش را گرفت.
کارن مک‌دوگال می‌گوید نشنال اینکوایر در برابر پرداخت ۱۵۰ هزار دلار از او خواسته که تمامی حقوق گفتگو درباره جزئیات رابطه‌ دوستی‌ یک ساله‌اش با دونالد ترامپ را به این نشریه بدهد و دیگر حق نخواهد داشت در این باره با هیچ رسانه‌ای سخن بگوید.
در همین حال، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرده که در این گفتگو آقای ترامپ و مایکل کوهن درباره پرداخت پول به موسسه آمریکن مدیا که صاحب امتیاز نشنال اینکوایر است صحبت می‌کنند و ترامپ به وکیلش می‌گوید که پرداخت باید از طریق چک بانکی صورت گیرد تا سند مالی برای آن وجود داشته باشد. بازرسان اف‌بی‌آی اکنون از نشریه نشنال اینکوایر خواسته‌اند اسناد مربوط به قرارداد خانم مک‌دوگال را در اختیار آنها بگذارد.
آن طور که رسانه‌های آمریکایی می‌گویند این گفتگو رو در رو بوده و نه پست تلفن اما آقای کوهن توانسته آن را ضبط کند. گفته شده نوارهای ضبط شده دیگری هم وجود دارد که اکنون در اختیار اف‌بی‌آی است.
خانم مک‌دوگال مدعی است که حدود یک سال با ترامپ دوستی و رابطه جنسی داشته است آن هم دقیقا در دورانی که ملانیا ترامپ، همسر آقای ترامپ پسرشان را باردار بود.موضوع جالب اینجاست که همه این تحولات در یک محدوده زمانی به وقوع پیوسته است. ورای تمام این حرف‌ها، موج افشاگری روابط نامشروعی که از حدود شش ماه پیش در‌هالیوود شروع شده و تعداد بی شماری از ستاره‌های سینمایی مجبور به کناره‌گیری شده‌اند. نشانه گیری این راهبرد ، می‌تواند در نهایت اتهامات جنسی رئیس‌جمهوری آمریکا را تایید کند.