شناسهٔ خبر: 26856918 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام آمادگی حوزه علمیه برای همکاری علمی با مراکز نیکاراگوئه

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه در دیدار سفیر نیکاراگوئه در ایران، بر آمادگی افزایش همکاری های علمی و فرهنگی میان حوزه های علمیه و مراکز علمی و فرهنگی این کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در این دیدار که روز شنبه در دفتر مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، روابط بین ایران و نیکاراگوئه را خوب دانست و گفت: مسائل علمی و فرهنگی زیرساخت روابط میان کشورهاست و قم می تواند با ایفای این نقش در تقویت روابط سیاسی و فرهنگی بین 2 کشور موثر باشد.
وی با تجلیل و تحسین از مقاومت ملت نیکاراگوئه در برابر امپریالیسم افزود: جنگ، فقر، فاصله گرفتن از ارزش های اخلاقی و انسانی، فاصله طبقاتی، گسترش افکار افراطی و پرورش تروریسم توسط قدرت های ظالم و زورگو از جمله چالش های امروز بشر است.
اعرافی با بیان این که در طول تاریخ دولت های آمریکا بر هیچ اصول انسانی عمل نکرده اند اظهار داشت: آمریکا با جنگ افروزی و ایجاد فتنه به دنبال اشغال دیگر کشورها است و این همان قانون جنگلی است که این قدرتمندان بر اساس آن رفتار می کنند.
وی با تاکید بر این که پیشروی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان با وجود انواع فتنه های سخت و نرم، حیرت و ناباوری دشمنان ایران را بدنبال داشته است گفت: جبهه های انقلابی، ملت های مظلوم و دولت هایی که برآمده از تفکر انقلابی هستند، باید به این نکته توجه کنند که تنها راه مقابله با دشمنان، وحدت، هم افزایی و مقاومت است.
امام جمعه موقت قم، مواضع انقلابی حوزه علمیه را برگرفته از اندیشه های اسلامی دانست و افزود: حوزه علمیه قم به عنوان کهن ترین حوزه در طول تاریخ اسلام در کنار مردم ایران اسلامی همواره در مقابل دشمنان اسلام مواضع انقلابی داشته و دارد و معتقدیم کلیسا ها نیز باید در مقابل کشورهای قدرتمند و ظالم، موضع بگیرند.
اعرافی اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای ایجاد گسترش فعالیت علمی و فرهنگی آماده همکاری با مراکز علمی و فرهنگی کشور نیکاراگوئه است.

** ایران می تواند رهبر مبارزه با امپریالیسم در جهان باشد
سفیر نیکاراگوئه در ایران نیز در این دیدار، ایران و نیکاراگوئه را 2 کشور انقلابی و دارای روابط خوب با یکدیگر دانست و ادامه داد: وحدت و همسویی کشورهای انقلابی در مقابل مستکبران جهان و همچنین تلاش مشترک برای ریشه کنی فقر می تواند موجب حل بسیاری از مشکل ها شود.
ماریو بارکرو بالتودانو پیشنهاد داد: برای ایجاد وحدت و همفکری در مقابل امپرالیسم، نیازمند برگزاری کنفرانسی با عنوان مبارزه با امپرالیسم و فقر زدایی هستیم که برگزاری این کنفرانس در قم می تواند برکات زیادی به همراه داشته باشد.
وی دفاع آمریکا از عربستان حامی گروه های تروریست و همچنین غضب این کشور از ایران حامی دموکراسی و حقوق بشر را نشانه ای از ماهیت واقعی ایالات متحده دانست و تاکید کرد: ایران با تمدن چندین هزار ساله می تواند رهبر خوبی درمبارزه با امپریالیسم و فقر در جهان باشد.
7404/ 1175