شناسهٔ خبر: 26833019 - سرویس سیاسی
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

حسن رحیم پور ازغدی؛

ایجاد جریانات انحرافی به اسم برابری و مساوات زن و مرد!

صاحب‌خبر -

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره سیاسی تشکیلاتی بانوی مومن انقلابی گفت: زن و مرد در اصول و مبانی انسان هستند با این وجود در اصل و هدف خلقت زن و مرد تفاوتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در آیات متعدد قرآن اشاره شده است که کرامت انسان را زن و مرد تقسیم نکنیم، افزود: در قرآن هر جا صحبت از انسان می‌شود مخاطب آن انسان مومن است.

وی به وظایف زن و مرد اشاره کرد و افزود: نخستین وظیفه این است که هر کسی موظف است خودش را نجات دهد و اخلاق و عمل صالح داشته باشد همچنین دومین وظیفه زن و مرد احساس مسئولیت در برابر خانواده است درواقع مرد یا زن نمی‌توانند نسبت به خانواده بی تفاوت باشند و به دنبال رویکرد و منافع خود بروند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سومین وظیفه زن و مرد این است که در قبال امت اسلامی و مومنین احساس مسئولیت کنند در واقع زن و مرد نسبت به همه ولایت اجتماعی و سیاسی دارند و هر کسی به حد توان خودش در مقاب مومنین مسئول است.

وی با بیان اینکه هر جا تفاوت حقیقی بین زن و مرد وجود دارد تفاوت حقوقی هم پیدا می‌شود، تصریح کرد: باید نسبت عادلانه‌ای بین حق و وظیفه باشد.

وی با اشاره به اینکه اغلب وظایف زن و مرد مشابه و با هم مساوی هستند، تصریح کرد: اگر فارغ از مسائلی که مطرح می‌شوند بحث حواشناسی را راه بیندازیم اولین گام در بحث جامعه شناسی زن را برداشته ایم.

وی با بیان اینکه هر کسی روی زمین عمل صالحی انجام می‌دهد حضرت حوا که مادر انسان هاست در آن سهیم است، تصریح کرد: در تفاسیر غربی و شرقی زن شبه انسان و برای مرد آفریده شده است و این در حالی است که در اسلام زن محور خانواده است و مرد باید در خدمت او باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در فرهنگ قرآنی انسان درجه یک و درجه دو نداریم و این درجه بندی‌ها مخصوص غرب است، تصریح کرد: از دیدگاه اسلام مادری که زمان زایمان فرزند فوت کند شهید محسوب و تمام گناهان او آمرزیده می‌شود و در واقع به بهشت می‌رود.

وی به سه موج فمنیستی در غرب اشاره کرد و افزود: بعد از جنگ جهانی نخستین موج فمنیستی در غرب شکل گرفت و در واقع مطالباتی که آن‌ها مطرح کردند حقوقی بودند که اسلام ۱۴۰۰ سال پیش آن‌ها را مشخص کرده بود و این حقوق را به عنوان حقوق زنان به رسمیت شناخته بود.

وی با بیان اینکه حدود صد سال پیش جنبش دفاع از حقوق زنان در غرب به راه افتاد یعنی غرب در آن زمان تازه پی برد که زن نیز آدم است و مالکیت دارد، تصریح کرد: مثلا بحث مالکیت و یا ارث جزو مطالبات فمنیستی در موج اول جریان فمنیستی غرب محسوب می‌شود که اسلام ۱۴۰۰ سال پیش بحث مالکیت، ارث و دیه زنان را به رسمیت شناخته است.

وی با بیان اینکه در جریان موج اول فمنیست در غرب زنان حق استقلال مالی و حق معامله و تجارت را مطالبه می‌کردند، تصریح کرد: امروز صنعت پورنو یکی از پرپول‌ترین صنایع جهان محسوب می‌شود و مرد‌ها از این طریق میلیارد‌ها پول هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام زن نباید هیچ گونه سیگنال جنسی را در جامعه از خود بروز دهد، تصریح کرد: عرصه عمومی و عرصه خصوصی در حجاب متفاوت است در واقع کسی نمی‌تواند مالکیت بر بدن خود را به عنوان دلیل بی حجابی اش مطرح کند، چون بدن انسان متعلق به خداوند است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کنار موج اول فمنیستی در غرب جریان‌های انحرافی ایجاد شد و به اسم برابری و مساوات زن و مرد جریانات انحرافی را به راه انداختند، افزود: شعار این جریانات این بود که زن و مرد در همه چیز مساوی هستند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها در خانواده و جامعه وجود ندارد و این معنایش به راه انداختن یک رقابت بین زن و مرد بود که قطعا برنده این رقابت نیز مردان هستند.

رحیم پورازغدی اضافه کرد: زن و مرد مکمل یکدیگر بوده و محتاج به هم هستند و در کنار هم به عنوان یک واحد محسوب می‌شوند، اما با این حال جریانات انحرافی ایجاد شده در موج اول فمنیستی رقابت زنان و مردان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و علوم را به وجود آوردند. آن‌ها مدعی بودند که علوم مردانه هستند و حتی می‌گفتند که چرا تنها باید زنان زایمان کنند و یا مدعی بودند که چرا دستشویی‌های زنانه و مردانه از هم جدا هستند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه این جریانات انحرافی عدالت جنسیتی حکم می‌کند که زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند گفت: نتیجه این انحرافات این بود که جنسیت زن به عنوان یک موجود زینتی دیده شود.

وی افزود: اگر مودت و عشق بین زن و مرد نباشد دلیلی ندارد که مرد به زن خدمت کند در واقع مودت بین زن و مرد یک عبادت بزرگ است و حتی از دیدگاه اسلام یک ساعت حرف زدن زن و مرد مانند سال‌ها عبادت در مسجد الحرام است.

وی افزود: حماقت در مورد برابری زن و مرد تا آنجا پیش رفت که بحث زایمان مردان گسترش خانه‌های فحشا، کاهش ازدواج، افزایش طلاق، افزایش کودکان حرام زاده پیش آمد به گونه‌ای که الان در برخی از شهر‌های غربی تا ۷۵ درصد از کودکان نمی‌دانند که پدر آن‌ها کیست و این بزرگترین ظلم به مادر است.

وی با بیان اینکه مرد‌ها ضد ازدواج و ضد حجاب هستند، چون می‌خواهند نیاز‌های خود را با مسائلی مانند ازدواج سفید جبران کنند، گفت: اسلام می‌گوید حتی اگر می‌خواهید خانواده موقت داشته باشید باید این اتفاق در چارچوب انجام شود.

وی با بیان اینکه اصل در اسلام ازدواج دائم و تک همسری است و چند همسری در شرایطی است که ادامه شرایط تک همسری امکان پذیر نیست، افزود: در این دوره فمنیست از حقوق مشروع به سمت حقوق من درآوردی پیش رفته مثلا می‌گویند که چه کسی باید رئیس باشد.

وی با بیان اینکه موج سوم فمنیست به افراط دچار شده تصریح کرد: شرایط مساوی بین زن و مرد به نفع مرد است، چون زنان می‌توانند امور مردانه را انجام دهند، اما مردان از انجام امور زنانه عاجز هستند.

وی افزود: حقوق فمنیستی به جای اینکه حقوق زنان را تامین کند حقوق مردان را تامین می‌نماید. موج سوم فمنیستی که از سی تا چهل سال پیش شروع شده در برخی تفاوت‌ها افراط می‌کنند و آن‌ها معتقدند هیچ قانون کلی تام و تمام و ضروری نداریم.

وی با بیان اینکه امروز در کشور‌هایی مانند سوئد زنان به شدت کتک می‌خورند، تصریح کرد: زنان در سوئد در حد شکسته شدن دست و پا از همسران خود کتک می‌خورند و این در حالی است که پیامبر اسلام صلوات الله علیه فرمودند که هر مردی که همسرش را سیلی بزند به ازای هر سیلی هفتاد سیلی جهنمی می‌خورد.

وی گفت: یکی از کار‌های پیامبر مبارزه با خشونت علیه زنان بوده و آن را یک گناه شرعی محسوب کردند. طبق اسلام اگر مردی به زنی تهمت جنسی بزند باید هشتاد ضربه شلاق بخورد.

وی با بیان اینکه طهارت یک جامعه را به زنان آن جامعه می‌شناسند گفت: مسائلی مانند همجنس بازی و ازدواج سفید در قوم لوط و قرن‌ها پیش مطرح بوده اند، اما امروز کسانی که خود را پست مدرن می‌نامند به این مسائل دامن می‌زنند.