شناسهٔ خبر: 26723886 - سرویس ورزشی
منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

شایعه قهر تکراری مهرام

صاحب‌خبر -

نیلوفر حامدی

باشگاه مهرام امسال هم تهدید همیشگی‌اش را برای کناره‌گیری از لیگ بسکتبال تکرار کرده است؛ مهرامی‌ها که یکی از قدیمی‌ترین‌های لیگ بسکتبال ایران هستند گویا در فصل جدید قصد شرکت در مسابقات لیگ‌برتر را ندارند. اتفاقی که سال٩٤ هم رخ داد و مهرام و مدیرانش ترجیح دادند در لیگ دسته یک بازی کنند. این خبر در شرایطی از یک منبع آگاه شنیده شد که تنها چند روز تا مهلت اعلام آمادگی تیم‌ها برای شرکت در مسابقات زمان باقی مانده است. دعوای فصل گذشته مهرام و سرمربی تیم‌ملی و فدراسیون یکی از علل دلخوری این باشگاه قدیمی است اما موضوع اصلی ادامه نارضایتی نهادهای خصوصی است که در بسکتبال تیم‌داری می‌کنند و معتقدند، فدراسیون با رئیس جدید هم تغییری نکرده و همه مشکلات هنوز پابرجاست.

    دعوای قدیمی مهرام و سرمربی تیم‌ملی
سال گذشته و پس از اینکه باشگاه پتروشیمی با هدایت مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم‌ملی بسکتبال ایران به‌جمع 3تیم برتر مسابقات راه نیافت، شاهین‌طبع در مصاحبه‌ای جنجالی مهرام را متهم به زد و بند با داوران کرد. او در مصاحبه‌اش گفت هروس آوانسیان که پیش‌تر رئیس کمیته داوران آسیا بود و حالا در بخش پایه با مهرام همکاری می‌کند به داوران خط می‌دهد و برای حرفش هم سند دارد. آوانسیان بعد از انتشار این مصاحبه از شاهین‌طبع شکایت کرد و اعلام کرد در صورتی که فدراسیون در این ماجرا ورود نکند، از طریق مراجع قضایی شکایتش را پیگیری می‌کند. فدراسیون هم وسط این ماجرا ماند. از طرفی پیگیری شکایت با متهم شدن سرمربی تیم‌ملی یکی می‌شد و از طرف دیگر پیگیری قضایی در این پرونده وجود داشت. به همین دلیل ماه‌هاست که این پرونده در فدراسیون خاک می‌خورد. 

    سوپرلیگ با کاهش تیم روبه‌رو می‌شود؟
حالا مهرام هم شاکی است. اینکه چرا هرسال این اتهام ها وارد می‌شود و فدراسیون هم هیچ اقدامی نمی‌کند. از سوی دیگر در حالی که مدیران باشگاه انتظار داشتند فدراسیون بعد از تغییرات و حضور رئیس جدید پویاتر شود و مشکلات قدیمی تا حدی برطرف شوند. اما این‌طور نشد. فدراسیون بسکتبال کماکان با معضل مالی روبه‌روست و رامین طباطبایی هم در جذب این منابع تا به امروز موفق نبوده است. از طرف دیگر تعامل ها با همین اندک باشگاه‌های خصوصی حاضر در بسکتبال آن‌قدر ناامید کننده است که هیچ انگیزه‌ای برای ادامه کار باقی نمی‌ماند. حتی شنیده می‌شود باشگاه شیمیدرور هم امسال قصد حضور در لیگ را ندارد. حالا گفته می‌شود در صورتی که فدراسیون به شکایت آوانسیان رسیدگی کند تا حد زیادی مشکلات برطرف خواهدشد و مهرام به مسابقات برمی‌گردد. اما مهرامی که سال٩٤ حاضر شد در دسته یک توپ بزند اما در سوپرلیگ نباشد تا پاسخ تندی به رفتار مشحون رئیس سابق فدراسیون بدهد، هیچ تصمیمی از سوی مدیرانش بعید نیست و درحالی که تنها 3روز تا مهلت اعلام آمادگی تیم‌ها زمان باقی مانده است، بسکتبال برای فصلی جدید مسابقاتش با خطری جدی روبه‌رو است. خبرنگار همشهری‌ورزشی برای پیگیری تصمیم نهایی باشگاه مهرام با صمدزاده سرپرست این باشگاه تماس گرفت اما او اعلام کرد تنها گنجی مدیرعامل باشگاه می‌تواند در این باره اظهارنظر کند. گنجی هم نه تلفن همراهش را پاسخ داد و نه در دفترش حضور داشت. با این شرایط باید صبر کرد و منتظر تصمیم علنی این باشگاه و همچنین واکنش فدراسیون ماند.