شناسهٔ خبر: 26698277 - سرویس ورزشی
منبع: آرمان امروز | لینک خبر

رده‌بندی جام‌جهانی با قضاوت تیم داوری ایران

صاحب‌خبر -

آرمان- دیدار رده‌بندی جام‌جهانی 2018 روسیه در حالی امروز بین تیم‌های بلژیک و انگلیس برگزار می‌شود که تیم ایرانی قضاوت این مسابقه را بر عهده خواهد داشت.

پیش بازی

در دیدار رده‌بندی جام‌جهانی روسیه دو تیم‌ملی بلژیک و انگلیس(ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران) در حالی در سن‌پترزبورگ برابر هم قرار می‌گیرند که این دو تیم تاکنون هیچ‌ عنوان سومی در جام‌جهانی ندارند. انگلیس البته در سال ۱۹۹۰ با هدایت بابی رابسون یک عنوان چهارمی در جام‌جهانی دارد و در صورت برتری برابر بلژیک می‌تواند به دومین افتخار بزرگ خود بعد از قهرمانی سال ۱۹۶۶ دست یابد. در طرف مقابل نسل طلایی فوتبال بلژیک امیدوار است به بهترین نتیجه خود در تاریخ این رقابت‌ها دست یابد. این تیم قبلا در سال ۱۹۸۶ با حضور ستاره خود یعنی انزو شیفو در رده چهارم دنیا قرار گرفت و دیگر هیچگاه موفق به تکرار این موفقیت نشد. حالا تیم روبرتو مارتینس که فوتبال خوبی بازی می‌کند، می‌تواند با قرار گرفتن در رده سوم، جام را به پایان ببرد. این دو تیم در مرحله گروهی نیز برابر هم به میدان رفتند که در آن دیدار تنها با گل یانوزای به سود بلژیک به پایان رسید و باعث شد تا تیم مارتینس به نیمه سخت جدول برود و تیم انگلیس در نیمه آسان قرار گیرد. بلژیک در ادامه ژاپن و برزیل را شکست داد و مغلوب فرانسه شد و انگلیس نیز توانست کلمبیا و سوئد را شکست دهد اما مغلوب کرواسی شد. این بازی تقابل خیلی از بازیکنان با هم تیمی‌های خود است. خیلی از بازیکنان بلژیک در لیگ برتر بازی می‌کنند و در این دیدار با هم تیمی‌های خود در باشگاه‌شان روبه‌رو خواهند شد.

قضاوت تیم ایرانی

علیرضا فغانی و دو کمک او رضا سخندان و محمد منصوری مصاف تیم‌های ملی بلژیک و انگلیس را در دیدار تعیین‌کننده تیم‌های سوم و چهارم جام‌جهانی قضاوت خواهند کرد. تیم داوری کشورمان، پیش از این در جام‌جهانی 2018 سه بازی، آلمان - مکزیک(مرحله گروهی)، برزیل - صربستان(مرحله گروهی) و آرژانتین - فرانسه(مرحله یک هشتم نهایی) را قضاوت کرده بودند. علیرضا فغانی در گفت‌وگو با برنامه 2018 در خصوص انتخابش به‌عنوان داور رده‌بندی جام‌جهانی گفت: خدا را شکر می‌کنم تیم داوری از ایران یکی از دو بازی مهم و پایانی را قضاوت می‌کند. وی افزود: خوشحال هستیم که کم کاری نکردیم و خدا را شکر می‌کنم که خیلی‌ها اعتقاد داشتند ما می‌توانستیم فینال را هم قضاوت کنیم. فراموش نکنید که خیلی از داوران اروپایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی در روسیه هستند که می‌توانستند این بازی را قضاوت کنند. وی در پایان صحبت‌های خود گفت: از مردم ایران تشکر می‌کنم که از ما حمایت کردند و از آنهایی که حاشیه درست کردند تشکر و دعا می‌کنم به راه راست هدایت شوند! همچنین سخندان به‌عنوان یکی از دو کمک داور کشورمان در جام‌جهانی 2018 در این باره به «تسنیم» گفت: ما نتیجه زحمات چند‌ساله خود را دیدیم. تیم داوری ایران با آمادگی کامل وارد جام‌جهانی شد و پیش از این هم سه قضاوت داشتیم که خوشبختانه عملکردمان خوب بود. حالا هم خیلی خوشحالیم که قضاوت یکی از دو بازی آخر جام بیست‌ویکم نصیب ما شده است. وی در ادامه افزود: برخی از ما توقع حضور در فینال را داشتند، اما شرایط واقعا سخت است و داوران بزرگی در جام‌جهانی حاضر بودند. خدا را شکر که فرصت قضاوت در دیدار رده‌بندی نصیب‌مان شد که این یک افتخار برای جامعه داوری ایران هم به‌شمار می‌آید. کمک داور بین‌المللی کشورمان ادامه داد: ما تنها تیم داوری از قاره آسیا بودیم که در جام‌جهانی مانده بود و در کنار ما داوران بزرگی از اروپا و آمریکای جنوبی بودند. همه اینها جزو داوران بسیار خوب هستند که منتظر ابلاغ دیدارهای رده‌بندی یا فینال بودند. بازهم خدا را شکر می‌کنم که قضاوت در رده‌بندی برای ما فراهم شد. همچنین محمدرضا منصوری، دیگر کمک داور بین‌المللی ایران عنوان کرد: این بازی، جزو دیدارهای بزرگ است و دست‌کمی از فینال ندارد. در واقع تیمی که بازنده شود، نمی‌تواند سکویی را به‌خود اختصاص بدهد و همین مساله اهمیت دیدار رده‌بندی را بالا می‌برد. از حضور در این دیدار خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم. مردم هم دعا کنند تا یک قضاوت موفق با همکاری و همفکری همکارانم مثل بازی‌های قبلی داشته باشیم و سربلند بیرون بیاییم.