شناسهٔ خبر: 26674490 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

بیمارستان اسلام آبادغرب تخریب نمی شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اعلام کرد، بیمارستان اسلام آبادغرب که در زلزله 21 آبان سال 96 خسارت های زیادی دیده بود، به جای تخریب مقاوم سازی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بخش های عمده ای از بیمارستان 120 تختخوابی اسلام آبادغرب هفت ماه پس از افتتاح مرحله دوم آن در زلزله آسیب دید و این امر باعث شد که پیمانکار پروژه توسط دستگاه قضایی مقصر شناخته و دستگیر شد.
مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن ابراز تاسف از تخریب این بیمارستان تازه تاسیس گفت: در شورای فنی در حال بررسی ابعاد تخریب بیمارستان اسلام آبادغرب هستیم.
وی با بیان اینکه این بیمارستان تخریب نمی شود، افزود: از آنجایی که تاسیسات بیمارستان که پرهزینه ترین بخش آن محسوب می شود، آسیب ندیده است لذا تخریب آن مقرون به صرفه نیست.
وی اضافه کرد: مشاوران خوبی در زمینه ساخت و ساز در نظر گرفته شده اند تا ساز و کارهای لازم به منظور مقاوم سازی بیمارستان اسلام آبادغرب را مشخص کنند.
سالاری با بیان اینکه در نتیجه تحقیقات قصور طراح و سازنده بیمارستان نیز مشخص شده است، ادامه داد: بیمارستان اسلام آبادغرب چون از طریق قضایی نیز بررسی می شود دادسرای اسلام آبادغرب بررسی آن را به یک گروه کارشناس 9 نفره واگذار کرده است که این کارشناسان براساس اطلاعات اولیه ناقصی که داشتند، نظرشان تخریب بیمارستان بود.

** بازسازی مسکن مهر سرپل ذهاب
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایرنا، در رابطه با ساخت مسکن مهرهای سرپل ذهاب نیز گفت: در شورای فنی استانداری کرمانشاه در حال شناسایی مقصران ساخت و ساز در مسکن مهرهای اسلام آبادغرب هستیم.
سالاری افزود: دستگاه قضایی نیز در این زمینه پای کار آمده است و در صورت شناسایی مقصران حادثه با جدیت با آنها برخورد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مسکن مهرهای سرپل ذهاب مقاوم سازی می شوند، توضیح داد: سه بلوک از 24 بلوط مسکن مهرهای سرپل ذهاب که قابلیت بازسازی نداشتند تاکنون تخریب شده اند و دیگر بلوکها هم توسط پیمانکاران در حال بازسازی هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066