شناسهٔ خبر: 26674458 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی عنوان کرد؛

اجرای موفق طرح مهارت آموزی در محیط کار مستلزم اطلاع رسانی گسترده

اراک- مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: اجرای موفقیت آمیز طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار، مستلزم اطلاع رسانی گسترده با استفاده از ظرفیت های اجرایی و رسانه ای است.

صاحب‌خبر -

سعیدرضا شاه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای مطلوب طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار در استان مرکزی اظهار داشت: تا کنون قریب به ۱۱ نوع کارگاه در رشته های مختلف صنفی برای مشارکت در اجرای طرح مهارت آموزی ثبت نام و ۳۱ مورد هم برای اجرای طرح مهارت آموزی و جذب شغلی مهارت آموزان اعلام آمادگی کرده اند، که بیشترین تعداد این کارگاه ها مربوط به اراک، ساوه و دلیجان است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۰هزار و ۱۵۹ بنگاه اقتصادی و صنفی در استان مرکزی برای اجرای طرح مهارت آموزی ظرفیت دارند، افزود: این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فرهنگ ارتقای مهارت علمی و کارگاهی پیگیری می شود.

شاه محمدی، شناسایی مشاغل و واحدهای صنعتی متقاضی ایجاد مراکز مهارت آموزی، شناسایی مشاغل جذاب و راهبردی کارآموزان و جذب متقاضیان مهارت آموزی را گام های نخست برای اجرای این طرح برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان مرکزی همچنین تبلیغ و اطلاع رسانی در سطح استان، استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی، استفاده از ظرفیت و امکانات اعضای طرح، بهره مندی از ظرفیت های اجرایی استان و برگزاری جلسات اتحادیه ها و اصناف در سطح استان و... را از اقدامات انجام شده در راستای معرفی مزایای طرح و تسریع در کار عنوان کرد.

وی گفت: مقرر است طی سال جاری یک هزار و ۱۵۰ نفر در استان مرکزی جذب طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار شوند و تلاش داریم تا پایان سال این رقم محقق گردد.