شناسهٔ خبر: 26672234 - سرویس سیاسی
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

توضیحات وزارت خارجه عراق درباره صدور روادید برای ایرانیان و لبنانی‌ها

وزارت خارجه عراق نسبت به برخی گزارش های حاکی از عدم صدور روادید برای شهروندان ایرانی و لبنانی واکنش نشان داد

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  وزارت خارجه عراق نسبت به برخی گزارش های حاکی از عدم صدور روادید برای شهروندان ایرانی و لبنانی واکنش نشان داد.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، «احمد محجوب»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق صبح امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پس از توقف دو روزه فرآیند صدور روادید برای زائران بنا به دلایل مربوط به اقدامات فنی یک سیستم الکترونیکی جدید که در آینده و به دنبال تکمیل تمامی نیازمندی های فنی و اداری آن مورد استفاده قرار می گیرد، این وزارتخانه به تمامی نمایندگی های دیپلماتیک خود دستور داده صدور روادید برای آنها را از سر بگیرند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه عراق در این بیانیه ضمن تاکید بر این که گزارش های مبتنی بر تفسیرهای برخی رسانه ها مبنی بر توقف صدور روادید برای شهروندان ایران، لبنان و یا کشورهای دیگر عاری از صحت است، خاطر نشان ساخت که کنسولگری های این کشور از امروز و به طور طبیعی بار دیگر روادید را صادر می کنند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر اخباری در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر این که صدور روادید تا اطلاع ثانوی متوقف شده است./