شناسهٔ خبر: 26671851 - سرویس فرهنگی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بهترین مرگ‌ شهادت در راه خداست

کرمانشاه - ایرنا - مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، بهترین مرگ را شهادت در راه خدا دانست و گفت: در قرآن آیات فرآوانی در خصوص صفت شهادت آمده و بسیار مورد تمجید قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین حمزه کلانتری روز پنجشنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت دکتر نیک عزم از پرسنل اداره دامپزشکی کرمانشاه در نمازخانه سازمان جهاد کشاورزی استان با ادای احترام به مقام شامخ شهید نیک عزم و شهید کرمی، 2 شهید حادثه تروریستی 20 تیر سال 95؛ تاکید کرد یاد و نام شهدا همواره باید زنده نگه داشته شود.
او در ادامه به تبیین جایگاه شهدا پرداخت و با اشاره به اینکه شهیدان انسان های بزرگ و با عظمتی هستند که دارای ویژگی ایمان و جهاد در راه خدا بودند، گفت: کسی که در راه خدا شهید شده را نمی توان با سایر افراد مقایسه کرد زیرا شهدا دارای جایگاه و مرتبه والایی از انسانیت هستند.
کلانتری با بیان اینکه در سیره بزرگان دین، همواره یاد شهدا ذکر شده و به عظمت آنها اشاره شده است، تصریح کرد: همین یاد شهدا باعث ماندگاری اسلام و حفظ آن شده است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: شهدا را مرده ندانیم و وجود آنها را احساس کنیم زیرا آنها در بین ما حضور داشته و نظاره گر ما هستند.
وی با اشاره به اینکه نباید از یاد شهدا غافل شویم، افزود: ما با وجود شهدا و الگو گرفتن از این بزرگواران می توانیم زندگی سعادتمندی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه 2 شهید جهادگر ما شهیدان نیک عزم و کرمی همواره در خط مقدم تلاش و خدمت به جامعه بوده اند، گفت: باید یاد آنها را گرامی بداریم و از خانواده انان تجلیل کنیم.
وی تصریح کرد: دیر یا زود مرگ انسان را طلب می کند و ما نیز باید دنیا را ترک کنیم پس چه سعادتی که در راه خدا به مرگ برسیم که این مرگ جزء بهترین مرگها خواهد بود.
او اضافه کرد: امیدوارم همیشه ادامه دهنده راه شهدا باشیم و به صفت ایمان و شهامت برسیم.
در پایان این مراسم از خانواده شهیدان دکتر حجت الله نیک عزم و غلامرضا کرمی همچنین 2 جانباز این حمله تروریستی مهندس افضلی مدیرکل شیلات استان و بختیاری تجلیل شد.
در 20 تیر ماه سال 95 کارکنان دامپزشکی دالاهو پس از برگزاری شورای اداری این شهرستان به همراه نماینده مردم شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل شیلات ، مدیرکل دامپزشکی در مسیر بازدید از مزارع پرورش ماهیان سردابی منطقه ریجاب در کمین عوامل تروریستی قرار گرفتند که در این حادثه تروریستی دکتر نیک عزم شهید و حاج جاسم بختیار پور نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.
شهید نیک عزم ریاست شبکه های دامپزشکی کرمانشاه، گیلانغرب، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب و نیز رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه را بر عهده داشته است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت بیش از 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3033/8066