شناسهٔ خبر: 26670488 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند خبر داد:

تشویق صنوفی که کالای فرهنگی ایرانی را در اولویت فروش قرار دهند

مرند - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند از تشویق صنوفی که کالای فرهنگی ایرانی را در اولویت فروش خود قرار دهند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فرجی عصر پنج شنبه در دومین جلسه ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری این شهرستان که با حضور اعضای ستاد در این اداره برگزار شد، با اشاره به اهداف تشکیل ستاد و اهمیت موضوع، نظارت بر محصولات و آثار فرهنگی وهنری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در عصری که هجمه فرهنگی دشمن، فرهنگ این سرزمین را نشانه گرفته است، آگاهی بخشی، نظارت و هدایت عرضه کننده و مصرف کننده محصولات فرهنگی، گامی مهم در مقابله با آن هجمه هاست.

وی ادامه داد: از آنجایی که حمایت از محصولات ایرانی مورد تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین و مردم می باشد، حمایت از محصول فرهنگی ایرانی نیز مصداق همان حمایت از کالای ایرانی است.

وی تاکید کرد: در صورت نظارت دقیق، بستر لازم برای خلق آثار غنی و ارزشمند برای هنرمندان ایرانی فراهم می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند در ادامه با اشاره به نحوه تشکیل تیم های بازرسی و روند انجام آن خاطرنشان کرد: تیم بازرسی براساس قوانین موجود و توجیه تیم ها با رویکرد آموزش محور بودن  در راستای آگاهی افزایی به صنوف مربوطه و پیشگیری از بروز تخلفات بزودی تشکیل می شود.

فرجی تصریح کرد: اولویت بخشی به صنوف مرتبط و اولویت دار که به ارائه محصولات فرهنگی و هنری می پردازند از دیگر اقداماتی است که باید صورت بگیرد.

وی در پایان از تشویق صنوفی که کالای فرهنگی ایرانی را در اولویت فروش خود قرار دهند خبر داد.