شناسهٔ خبر: 26663615 - سرویس سیاسی
منبع: برنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

بستن، راهکاری برای تنبل‌هاست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بستن، کار تنبل هاست و باید سهمی از اقتصاد فضای مجازی در دنیا را تصاحب کنیم که این آرزو یک شبه به دست نمی‌آید و حتما تلاش می خواهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز و بلافاصله پس از ورود به استان فارس راهی شهرستان خرامه شد و در شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

وی در تشریح وضعیت کنونی جمهوری اسلامی و با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری، گفت: جمهوری اسلامی اکنون در وضعیت صعود به قله های سربلندیست و قاعدتا صعود سختی دارد و در مسیر آسیب ها و موانعی هست اما مسیر صعود را می توان در پیش رو دید.

وی ادامه داد: اکنون در پیچ سختی قرار داریم چراکه به کمرکش کوه رسیده ایم و نباید با اشتباهمان همه زحمت ها را به هدر دهیم چون در موضع ضعف قرار نداریم.

وزیر ارتباطات از اقدامات توسعه ای انجام شده در نقاط مختلف کشور، به ویژه در منطقه خرامه یاد کرد و‌ افزود: در ابتدای دولت یازدهم تنها یک روستا از توابع خرامه به گاز شهری مجهز بود اما امروز همه روستاهای منطقه از نعمت گاز برخوردارند.

آذری جهرمی با اشاره به سرمایه گذاری نظام برای تغییر مدل اقتصادی از کشاورزی به صنعتی در شهرستان خرامه اظهار‌کرد: استان فارس از گذشته دارای عقب افتادگی هایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود اما در سه چهار ماه گذشته سرمایه گذاری های خوبی در این حوزه صورت گرفت و برنامه ریزی کردیم تا توسعه ارتباطات در استان فارس با شناب بیشتری ادامه پیدا کند.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه در دو‌ماه و نیم گذشته بسیاری از مناطق استان فارس تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفتند، تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۳ روستا در این مدت به خدمات تلفن همراه و ثابت مجهز شدند و ظرف یک ماه پیش رو جاده شیراز تا سه راه رحمت آباد نیز تحت پوشش قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی و دولت برآمده از رای مردم و به بدنبال تحقق وعده های خود هستند، خاطرنشان کرد: اکنون در پیچ تاریخی صعود قرار داریم و اگر از خود مراقبت نکنیم، از انرژی های جوانان بهره نبریم، نوع نگاه خود را بهینه نکنیم و در مجموع اگر ناامید شویم، نمی توانیم مسیر را بپیماییم و همه زحمات ها و مجاهدت های امام راحل و شهدا در طول چهل سال گذشته را به هدر خواهیم داد پس هم باید مراقب باشیم و هم با وحدت تلاش کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تمام قدرت ما از مردم است، گفت: لازم است مسوولان در بین مردم حضور داشته باشند تا حرف آنها را از خودشان بشنوند البته از طریق شبکه های اجتماعی می توان حرف های مردم را بی واسطه شنید هرچند تلخ باشند.

وی‌ افزود: باید در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در همه حوزه ها تلاش و ممارست به خرج داد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه بعضی ها ساده ترین شکل ممکن را انتخاب می کنند، گفت: بستن، کار تنبل هاست و باید سهمی از اقتصاد فضای مجازی در دنیا را تصاحب کنیم که این آرزو یک شبه به دست نمی آید و حتما تلاش می خواهد.

وزیر ارتباطات همچنین به وضعیت رشد ترافیک در شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و‌ادامه داد: از نه ماه پیش ترافیک داخلی در شبکه ملی اطلاعات از ۸۰ به ۴۷۳ گیگابیت رسیده است که البته از این موفقیت مغرور نمی شویم و باید بیشتر تلاش کنیم با تامین نیازهای مردم در جذب بازارهای بین المللی قدم برداریم.