شناسهٔ خبر: 26633613 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مرز خسروی آماده استقبال از پیکر پاک شهداست

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، از اتخاذ تمهیدات لازم برای ورود پیکرهای مطهر 60 شهید دوران دفاع مقدس از طریق مرز خسروی به خاک کشورمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقرزاده سه شنبه شب در آخرین جلسه هماهنگی برای ورود پیکرهای شهدا که در پایانه بین المللی مرز خسروی برگزار شد ، افزود: پیکرهای پاک این شهدا فردا (چهارشنبه) با انجام تشریفات خاص از مرز خسروی به عنوان یکی از شناخته شده ترین مرزها در جهان وارد کشورمان می شود.
وی اظهارداشت: بیشتر این شهدای تازه تفحص شده مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران و تعدادی هم مربوط به بسیج و سپاه است که در قبال تحویل پیکرهای مطهر این شهیدان، اجساد 80 عراقی نیز به مسئولان این کشور تحویل داده می شود
وی بیان کرد: این شهدا در عملیات های کربلای 6 ، مسلم ابن عقیل و تک دشمن بعثی به شهادت رسیده بودند.
وی اضافه کرد: در توافق سه جانبه ای که هفته گذشته بین ایران و عراق و با حضور صلیب سرخ جهانی در اربیل برای تبادل پیکر شهدا و اجساد عراقی صورت گرفت ، مقرر شد امضا نهایی این توافقنامه فردا در مرز خسروی با حضور مقامات عراقی انجام شود.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در گذشته بیشترین تفحص شهدا مربوط به جنوب کشور و بخش هایی از کردستان بود و با موافقتی که با مسئولان عراقی داشتیم ، با فعال شدن محور غرب و بخش برون مرزی آنها ، پیکر این 60 شهید تفحص شد.
سردار باقرزاده ادامه داد: ارتش ، یگان استقبال کننده در آئین فردا تشریفات را عهده دار است و مراسم ورود پیکرهای این شهدا با استقبال و حضور باشکوه مردم ، مسئولان ، نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی برگزار می شود.
وی ، وظیفه همگان را استقبال باشکوه از پیکرهای پاک این شهدا بیان کرد و با بیان اینکه شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند ، افزود: مرزها پیشانی نظام هستند و آئین ویژه استقبال از پیکر مطهر شهدا باید از نظم و امنیت مطلوبی برخوردار باشد.
وی با اشاره به اینکه حاکمیت دینی و ارزش های انقلابی از اهداف شهدا بود، گفت: شهید عنصر حماسه است و پیام آن ها همچنان مرگ بر آمریکاست.
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و مردم این مناطق در حماسه دفاع مقدس همرزم شهدا بوده اند.
مرادعلی تاتار افزود: مرزنشینان قصرشیرین بیشتر شهدا را درک می کنند و تعلق خاطر بیشتری به این انسان های وارسته دارند که در راه دفاع از این آب و خاک از تمام هستی خود گذشتند.
وی اظهار داشت: هماهنگی لازم برای برگزاری آئین باشکوه از ورود پیکرهای مطهر شهدا از مرز خسروی صورت گرفت و بی شک این مراسم با شرکت گسترده مردم و مسئولان قصرشیرینی برگزار خواهد شد.
وی گفت: پس از بدرقه باشکوه مرزنشینان قصرشیرین از پیکرهای شهدا ، آئین وداع با این پرستوهای عاشق چهارشنبه شب در جوار بارگاه احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب برگزار می شود.
به گفته فرماندار قصرشیرین ، پیکرهای مطهر شهدا پس از تحویل برای شناسایی به ستاد تفحص تهران منتقل می شوند.
مرز رسمی خسروی در 20 کیلومتری قصرشیرین واقع شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرز، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.
7079/3012/8066