شناسهٔ خبر: 26264848 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن ادعا کرد؛

جامعه جهانی دلایل عملیات نظامی حدیده را پذیرفته است

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن ادعا کرد که در روزهای گذشته توضیحات مفصلی در خصوص عملیات نظامی الحدیده به مسئولان کشورهای دیگر داده و نگرانی های آنها را نسبت به این عملیات رفع کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دیپلماسی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و دولت مستعفی یمن موفق شده نظر کشورهایی که نسبت به انجام عملیات نظامی در الحدیده ابراز نگرانی کرده بودند را تغییر دهد.

الیمانی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان گفت که طی روزهای گذشته توضیح مفصلی در خصوص عملیات بندر الحدیده و این شهر به جامعه جهانی عرضه کرده است و مدعی شد که در این گفتگوها تأکید کرده است که این اقدام به سود حمل و نقل دریایی است.

وی ضمن متهم کردن ایران به ارسال سلاح به یمن گفت این کار مانع قاچاق سلاح از ایران به یمن خواهد شد و دیگر کشتی ها مورد هدف موشک های حوثی ها (انصار الله) و بمب های دریایی در جنوب دریای سرخ قرار نخواهد گرفت.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن گفت برخی از کشورهای خارجی نگران بودند که عملیات آزادسازی الحدیده با ایجاد فاجعه انسانی همراه شود اما به آنها اطمینان خاطر داده ایم که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و دولت مستعفی یمن همزمان با اجرای عملیات نظامی فعالیت هایی برای بهبود اوضاع شهر و وضعیت انسانی الحدیده انجام می دهند.

این در حالی است که پیشتر «عفو بین‌الملل» با انتشار گزارشی در خصوص ممانعت عربستان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن، از احتمال ارتکاب جنایت جنگی توسط ائتلاف تحت سرکردگی ریاض خبر داد. در گزارش عفو بین‌الملل آمده است که نیروهای تحت امر عربستان، کشتی‌های کمک‌های بشردوستانه متعلق به سازمان ملل را پیش از رسیدن به بنادر تحت اختیار انقلابیون یمن، متوقف می‌کنند.