شناسهٔ خبر: 26215265 - سرویس سیاسی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ناصری: علم‌الهدی و رئیسی ظاهرا مجوز انحصاری از امام رضا(ع) دارند

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - اعتمادآنلاین نوشت: عبدالله ناصری گفت: خاستگاه آقای رئیسی و آقای علم‌الهدی مشهد است و سلوک سیاسی‌اش با همه ائمه جمعه متفاوت است و هر دو وابسته به یک جبهه هستند؛ ظاهرا هم مجوز خاص انحصاری از حضرت امام رضا دارند؛ اما به هر حال من تندروی‌های اخیر را نشات گرفته از آنجا نمی‌دانم.

صاحب‌خبر -

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تندروی‌هایی که در سال‌های اخیر انجام می‌شود و نقش مشهد به عنوان سرکلافی که بیشتر این اتفاقات از آنجا برنامه‌ریزی می‌شود، گفت: اتفاقاتی که در مجلس رخ داد ممکن است از طریق مشهد برنامه‌ریزی شده باشد، اما این‌ها همه کارهای همان اتاق‌فکر یا در واقع اتاق تخریبی است که از دوران اصلاحات فعال بود.

به گفته وی، این اتاق‌های تخریب در جاهای خاص مانند برخی نهادهای امنیتی و بعضی از خبرگزاری‌ها حضور داشتند و می‌توان گفت که تمرکز آن هم از نظر رسانه‌ای در تهران بود، این اتفاقات در واقع ادامه همان اتاق تخریب جریان اصلاح‌طلبی و جریان همراه با گفتمان اصلاح‌طلبی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طللب گفت: این همان جریانی است که 84 را با پیروزی احمدی‌نژاد شکل داد و قصد داشت در 92 با پیروزی آقای جلیلی و 96 هم با پیروزی آقای رییسی تداوم پیدا کند، که موفق نشد.

ناصری بیان کرد: جریان اقتدارگرا اگر عرضه سیاسی داشته باشد باید بیاید زیرپوست جریان اصولگرایایی معتدل و عاقل اما چون چنین چیزی را هم نمی‌پسندد و مطالبات ویژه‌ای مانند تداوم تحریم‌ها دارد، چنین راه‌هایی ار پیش می‌گیرد.

او افزود: چون جریان اقتدارگرا در سایه تحریم‌ها از نظر اقتصادی و مالی خیلی ثروتمند و توانا شد، بنابراین متوجه شده‌اند که دیگر تحت هیچ شرایطی نه 98 نه 1400 نه برای آینده سیاسی هیچ جایگاهی را در فکر جامعه مدنی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارند.

ناصری با اشاره به وقایعی که روز یکشنبه در مجلس رخ داد (اعتراض به CFT و مانور طومار)، تاکید کرد: کاری که در مجلس برای امضا نشدن آن معاهده شکل دادند در همین راستا بود. فکر می‌کنم مغزهای متفکر آنها می‌دانند که جمهوری اسلامی به هر شکل این معاهده را امضا خواهد کرد اما حالا با دوماه مسکوت ماندنش آنها می‌توانند شرایط بهتری پیدا کنند.

27216