شناسهٔ خبر: 26204881 - سرویس اقتصادی
منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

روسیه بر کالا‌های آمریکائی تعرفه وضع می‌کند

وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد کشورش به دنبال افزایش مالیات واردات بر محصولات آمریکایی به منظور مقابله به مثل با تصمیم واشنگتن برای اعمال تعرفه‌های سنگین گمرکی روی فولاد و آلومینیوم است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: «ماکسیم اورشکین» وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد اقدامات متقابل مسکو در برابر محصولات آمریکایی تنها بر روی کالاهایی اعمال خواهد شد که مشابه روسی داشته باشند.

به گفته اورشکین به نقل از اسپوتنیک، این اقدامات متقابل، در آینده ای نزدیک و به شکل مالیات اضافی بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا اجرا خواهد شد.

این وزیر روسی گفت: «از آنجایی که آمریکا به اقدامات محافظتی در قالب مالیات اضافی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم ادامه داده و از جبران خسارات وارده به روسیه خودداری می کند، روسیه از حقوق خود در سازمان تجارت جهانی بهره گرفته و اقدامات موازنه ای را در مورد واردات از ایالات متحده به اجرا می گذارد.»

طبق اعلام اورشکین، برای اینکه این اقدام مسکو تأثیر منفی بر روی شاخص های اقتصاد کلانش نداشته باشد، طرح جدید مالیات اضافی تنها محصولاتی را شامل خواهد شد که مشابه آن ها در بازار روسیه موجود باشد.

اواخر ماه مارس بود که رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش تعرفه 25 درصدی بر روی واردات محصولات فولادی و تعرفه 10 درصدی روی آلومینیوم اعمال خواهد کرد.

اواخر ماه می نیز روسیه به سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که با هدف مقابله به مثل با این اقدام آمریکا، احتمالا تعرفه سالانه ای به میزان 537.6 میلیون دلار را بر روی کالاهای آمریکایی اعمال خواهد کرد.