شناسهٔ خبر: 26201375 - سرویس سیاسی
منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

در دیدار کرباسیان با وزیر اقتصاد سوریه مطرح شد؛

آمادگی ایران و سوریه برای اعمال تعرفه ترجیحی واردات کالا

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه با اشاره به وجود زمینه های زیاد همکاری میان دو کشور بویژه در حوزه گمرک، خواستار حضور ایران در منطقه آزاد سوریه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نيوز، مسعود کرباسیان در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت سوریه آمادگی این وزارتخانه را برای همکاریهای دوجانبه با سوریه را اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری های گمرگی دو کشور ، اظهار داشت: باید مشخص شود کالاهایی که میان دو کشور مبادله می شود منحصرا تولید ایران و سوریه باشد تا کالای سایر کشورها به عنوان کالای ایرانی از مزایای تعرفه ترجیحی برخوردار نشود و این امر تنها از طریق همکاری های گمرکی امکانپذیر خواهد بود.

وزیر اقتصاد کشورمان همچنین با تبریک مقاومت و پیروزی های مردم و دولت سوریه در مقابل دشمنان و تروریست ها، از آمادگی ایران برای بازسازی زیرساختهای این کشور توسط پیمانکاران و بخش خصوصی ایرانی خبر داد.

کرباسیان با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک دو کشور  از سوی ایران بر عهده وزارت راه و شهرسازی است گفت: در زمینه بازسازی و توسعه راهها، وزارت اقتصاد می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: شرکتهای مهندسی و پیمانکاری ایرانی از توانمندی خوبی برخوردار هستند که از آمریکای لاتین تا آفریقا، آسیا و قفقاز حضور دارند و آماده همکاری در زمینه های فنی و مهندسی با سوریه هستند.

در ادامه این دیدار، «محمد سامر الخلیل»، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، از حمایت های دولت و ملت ایران نسبت به کشورش قدردانی کرد.

وی با اشاره به تخریب بخش زیادی از سوریه در جنگهای اخیر و لزوم بازسازی آن گفت: روند بازسازی با همکاری و حضور ایران در سوریه در اولویت قرار دارد.

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه با اشاره به وجود زمینه های زیاد همکاری میان دو کشور بویژه در حوزه گمرک، خواستار حضور ایران در منطقه آزاد سوریه شد.