شناسهٔ خبر: 26191266 - سرویس سیاسی
منبع: خانه ملت | لینک خبر

نمایندگان موافق با طرح یک فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور:

طرح یک فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور باعث شفافیت و افزایش نظارت می شود

نمایندگان در موافقت با طرح یک فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشوری ایجاد شفافیت و افزایش نظارت را یکی از اثرات تصویب این طرح دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح یک فوریتی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور در موافقت با این طرح گفت: در حال حاضر هر دستگاه براساس درآمدهای به دست آمده حقوق مدیران و کارمندان خود را پرداخت می کنند چرا دستگاه ها باید با توجه به نظر خود حقوق کارمندان را تنظیم کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح به شفافیت و افزایش نظارت کمک می‌کند چرا که دریافتی‌ها و پاداش ها و غیره در سامانه ثبت می شود و دستگاه های نظارتی مانند سازمان حسابرسی هر 6 ماه گزارشی در این زمینه ارائه می دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ادامه داد: این قانون به شمولیت پرداخته و تمام دستگاه ها نمی توانند از این قانون خارج شوند؛ این طرح به اجرای عدالت کمک می کند و از پرداخت حقوق های نجومی جلوگیری می نماید.

براساس این گزارش حمیدرضا حاجی بابایی در موافقت با این طرح گفت: ماده 38 برنامه توسعه ششم در رابطه با حقوق های نجومی بود، مجلس آن را تصویب کرد اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام این ماده حذف شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تائید حرف مخالفان این طرح افزود: رهبری بر جلوگیری از حقوق های نجومی تاکید داشتند؛ ماده 38 برنامه ششم با تلاش دولت حذف شد، اما پس از گذشت 15 ماه از تصویب قانون برنامه ششم هنوز قانونی برای حقوق های نجومی وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: این طرح یک گام به جلو است و اگر تصویب شود می دانیم که چه مقدار حقوق داده شده است.

در ادامه محمد حسن نژاد در موافقت با این طرح گفت: امروزه احساس بی عدالتی و تبعیض در بین مردم وجود دارد، در هر خانواده یک یا چند بیکار وجود دارد این در حالی است که برخی افراد در چند جا مشغول به کار هستند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این قانون باعث شفافیت می شود اگرچه در برخی از جزئیات مشکل دارد اما در کلیات مسئله ای ندارد./

پایان پیام