شناسهٔ خبر: 26118819 - سرویس اقتصادی
منبع: پارسینه | لینک خبر

منطقه ای دنج با آرامشی ناب و رویایی

با «ماساللی»، ماسال جمهوری آذربایجان آشنا شوید

منطقه ماساللی به مرکزیت شهر ماساللی در ناحیه تالش شمالی در کشور آذربایجان واقع شده است. در سفر به این منطقه با عمق وجود می توان آرامش ناب، احساس امنیت و آرامش خاطر را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -
شهر زیبای ماساللی در کشور آذربایجان
 
به گزارش« پارسینه»، منطقه ماساللی به مرکزیت شهر ماساللی در ناحیه تالش شمالی در کشور آذربایجان واقع شده است. این شهر در گذشته تا زمان جنگ‌های ایران و روس قسمتی از خاک ایران بوده است. بدین‌خاطر می‌توان نقاط مشترک زیادی با فرهنگ ایرانی را در آن مشاهده نمود. باید گفت: نام ماساللی برگرفته از اسم ماسال ایران است. این بخش از تالش آذربایجان دارای ۱۸۳۵۰۰ نفر جمعیت است و دین اکثر مردم این شهر اسلام و مذهب آن‌ها شیعه است.

ماساللی در ۲۳۵ کیلومتری باکو واقع شده است موقعیت جغرافیایی این ناحیه در تالش شمالی است. در فصل‌های مختلف سال دارای آب و هوای متفاوت و متغیر است. بهترین زمان سفر به این شهر فصول بهار و تابستان و همچنین اوایل پاییز است. در این سه فصل تقریبا آب و هوای بسیار عالی و دلنشینی دارد. تنوع فرهنگ، اقلیم و طبیعت زیبای این شهر سبب جذب گردشگران زیادی در سراسر سال به ویژه در فصول بهار و تابستان به این منطقه شده‎‌است.
 
شهر زیبای ماساللی در کشور آذربایجان

در قسمت شرقی منطقه ماساللی دریای خزر قرار داشته و در قسمت غرب آن کوه‌های تالش استقرار دارند. مردم ماساللی مانند لنکران، یاردیملی، مردم لریک، نفت چاله و آستارا از اقوام تالشی محسوب شده و با زبان تالشی صحبت می‌کنند. آب و هوای ماساللی با توجه به نزدیکی منطقه تالش ایران و همچنین تمرکز آن تا حدی در دامنه کوه‌های تالش، آب و هوایی نسبتا شبیه به این منطقه مجاور آن در ایران دارد.

در مجموع فصل تابستان آب و هوای گرم و خشک در این شهر حاکم است که این دوره بسیار کوتاه بوده و در فصل زمستان آب و هوایی معتدل و خشک دارد. اما در فصل بهار می‌توان آب و هوای خنک و بسیار مطبوعی را در این شهر تجربه کرد. در روی نقشه این شهر بعد از شهر‌های سالیان و بیله سوار قرار دارد. وجود طبیعت بکر همراه با منظره‌های زیبا و دیدنی آن از دلایل جذب گردشگران به این شهر است.
 
مهم‌ترین تفریح مردم در شهر ماسللی ماهیگیری است. از این رو مسافران و توریست‌هایی که این شهر را برای تفریح انتخاب می‌کنند می‌توانند از این تفریح لذت بخش به‌خوبی بهره‌مند شوند. این شهر همچنین دارای کوه‌ها و تپه‌های زیادی است که مملو از گیاهان دارویی با خاصیت درمانی در طب دارند.
 
به طور طبیعی ماساللی جذابیت‌های زیادی را در خود جای داده که تجربه بازدید از این جذابیت‌ها خالی از لطف و لذت نیست. وجود چشمه‌های متعدد آب گرم، آب و هوای تمیز، صنایع دستی زیبا و سکوت بی حد و مرز این شهر آرامش خاطر را برای گردشگران فراهم می‌سازد که بی مانند است. زیرانداز‌های سنتی و زیبا، سبد‌های محلی و بافت کلاه حصیری زیباترین صنایع دستی شهر ماسالی است که به دقت و ظرافت هر چه تمام‌تر با دستان هنرمند مردمان شهر بافته شده و گاه از ارزش بالایی برخورداراند.
شهر زیبای ماساللی در کشور آذربایجان
 
کارشناسان نام ماساللی را برگرفته از واژه تالشی مزال به معنای کوه مانند یا به مانند کوه می‌دانند. برای افرادی که به دنبال مکانی دنج، آرامش کامل با منظره‌های طبیعی و آب و هوای مطبوع هستند می‌توانند به شهر زیبای ماسالی آذربایجان سفر کنند. در این سفر با عمق وجود آرامش ناب و احساس امنیت و آرامش خاطر را می‌توان تجربه کرد. در طول سفر گردشگران علاوه بر لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی این شهر و مناطق اطراف آن، می‌توانند بسیاری از بیماری‌های خود را با تجویز و مصرف گیاهان‌دارویی مختلف و استفاده از چشمه‌های آب گرم درمان کنند.