شناسهٔ خبر: 26118528 - سرویس سیاسی
منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آیا کامیون‌داران جزء مشاغل سخت قرار می‌گیرند؟

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کار‌گروه ویژه‌ای در این کمسیون خبر داد و گفت: این کارگروه به‌منظور رسیدگی به مطالبات کامیون‌داران تشکیل شده است.

وی در توضیح مطالبات و خواسته‌های کامیون‌داران، گفت: پایین بودن نرخ کرایه، بیمه تأمین اجتماعی، موضوع بازنشستگی رانندگان، قرار گرفتن شغل آنها جزو مشاغل سخت و همچنین عدم پرداخت مطالبات کامیون‌داران از سوی شرکت‌های خصوصی از جمله مطالبات کامیون‌داران است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: سال گذشته موضوع قرار گرفتن شغل آنها جزء مشاغل سخت در کمیسیون اجتماعی بررسی و اعضای کمیسیون به آن رأی مثبت دادند، اما متأسفانه این موضوع در صحن علنی پارلمان رأی نیاورد.

وحدتی تصریح کرد: یکی از اهداف کمیسیون اجتماعی و کارگروه مربوطه این است که به‌طور ویژه این موضوع را بررسی کرده تا شغل آنها جزء مشاغل سخت قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه سیستم‌های توزیع و حمل بار نیز باید الکترونیکی شود، اظهار داشت: این اقدام سبب می‌شود تا  هم شفافیت لازم ایجاد شود و هم یک‌سری تعلل‌ها و تضییع حقوق‌ها که به‌دلیل سیستمی نبودن یا الکترونیک نبودن این موضوع رخ می‌دهد، برطرف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی برنامه‌هایی را برای مسئولان ذی‌ربط در این زمینه مشخص کرده و قرار است تا آنها  بررسی‌های لازم را انجام دهند و مدت 20 الی 30 روز گزارشی تهیه کنند و به اعضای کمیسیون اجتماعی ارائه دهند.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون اجتماعی به‌جد دنبال مطالبات کامیون‌داران هستند، تصریح کرد: جلسات کمیسیون اجتماعی در این باره با حضور مسئولان سازمان راهداری و حمل‌ونقل کشور، پلیس راه، سازمان تأمین اجتماعی، ‌صنف رانندگان و حتی نمایندگانی از خود رانندگان ادامه خواهد داشت.

منبع: تسنیم