شناسهٔ خبر: 26117874 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

مسئول ستاد استهلال استان آذربایجان شرقی خبر داد:

استقرار ۴ گروه استهلال ماه شوال در ارتفاعات تبریز

تبریز – رئیس ستاد استهلال استان آذربایجان شرقی از استقرار ۴ گروه استهلال ماه شوال در بلندی های شهر تبریز و حومه خبر داد.

صاحب‌خبر -
مسوول ستاد استهلال استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر،  گفت:۴گروه استهلال در استان آذربایجان شرقی در بلندی های تبریز و حومه مستقر شده اند بنابر بررسی های انجام گرفته، می توان گفت ماه شوال در شامگاه پنجشنبه قابل رویت است اما به لحاظ شرایط افقی که ما در شمال کشور قرار گرفته ایم، این پدیده را می توانند با دوربین های متعارف ملاحظه کنند و هرچه قدر به سمت جنوبی کشور می رویم با چشم غیرمسلح هم قابل رویت است.
حجت الاسلام سید جلال شربیانی افزود: رویت هلال ماه شوال امشب به شرط اینکه افق عاری از غبار و ابر باشد قابل رویت است و چون سن ماه در سیزده دقیقه بامداد امروز متولد شده مساله را قابل رویت کرده و عمر قابل توجهی برای رصدگران است.
وی با اشاره به اینکه زمان رویت برای هلال ماه شوال محدود است، تاکید کرد:در ماه رمضان حدود هفت ساعت امکان رویت داشتیم برای ماه شوال حدود ۳۷ دقیقه امکان وجود دارد.
گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز امشب جهت رویت هلال ماه در یکی از گروه های استهلال حضور پیدا می کند.