شناسهٔ خبر: 26117607 - سرویس بین‌الملل
منبع: عصر ایران | لینک خبر

دادستان نیویورک از ترامپ شکایت کرد

صاحب‌خبر -

دادستان کل ایالت نیویورک از رئیس جمهوری آمریکا و بنیاد متعلق به او به دلیل فعالیت های غیرقانونی شکایت کرد و خواستار انحلال این بنیاد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «باربارا آندروود» از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و «بنیاد دونالد ترامپ» که متعلق به اوست، شکایت کرد.

آندروود گفت که این بنیاد همکاری سیاسی غیرقانونی با ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 داشته و بارها اقدام به سوء استفاده از موقعیت سیاسی این ستاد برای منافع تجاری شخصی کرده است.

تاکنون افراد زیادی از ستاد انتخاباتی ترامپ از سوی رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده تبانی ستاد ترامپ با روسیه با اتهام های مختلف روبرو شده اند.

در تازه ترین مورد، «پال مانافورت» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ متهم به پیشگیری از اجرای عدالت از طریق پرداخت رشوه به شاهدی که قرار بود علیه وی شهادت دهد، شد.

وی پیشتر نیز با اتهام هایی نظیر پرداخت پول به تعدادی از سیاستمداران پیشین اروپایی برای انجام لابی های غیرقانونی در مورد اوکراین شده بود.

مولر اخیرا ترامپ را به مصاحبه دعوت کرده اما با وجود موافقت اولیه رئیس جمهوری آمریکا، مشاوران حقوقی او هشدار می دهند که این مصاحبه نباید انجام شود.

مشاور حقوقی ترامپ به تازگی مولر را تهدید کرد که اگر برای ترامپ احضاریه صادر کند، او را به دادگاه خواهد کشاند.