شناسهٔ خبر: 26117592 - سرویس اجتماعی
منبع: مهر | لینک خبر

در ورود به ایران عنوان کرد؛

روایت شهروند هندی از سفر برای تبلیغ اهدای عضو

شهروند هندی سفیر اهدای عضو، گفت: در راستای اجرای وظیفه انسانی تصمیم به تبلیغ برای مقوله مهم اهدای عضو گرفتیم و براساس برنامه ریزی انجام شده از ۲۶ کشور عبور خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای «چیلانا» به همراه خانواده خود در اقدامی داوطلبانه و در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در دنیا اقدام به سفر به کشورهای مختلف کرده و اکنون پس از عبور از کشورهایی مانند چین، نپال، قرقیزستان و ازبکستان به ایران رسیده است.

فرزند آقای چیلانا کلیه‌های خود را از دست داده و نیاز به پیوند پیدا می کند که پدر او داوطلب اهدای کلیه به دخترش می‌شود.

چیلانا با اشاره به اینکه در راستای فرهنگ سازی برای ترویج اهدای عضو با خودروی شخصی خود از هند به سمت انگلیس در حرکت هستیم، اظهار کرد: این حرکت به صورت خودجوش و با همکاری انجمن اهدای عضو هند (mohan) انجام شده تا فرهنگ اهدای عضو را در دنیا تبلیغ کنیم.

وی با اشاره به اینکه چند سال پیش دخترم در انگلیس دچار مشکل کلیوی شد، ادامه داد: در انگلیس برای اهدای کلیه به دخترم داوطلب شدم و آزمایشات اولیه انجام شد، اما به دلیل عملکرد نامناسب کلیه‌ام با پیوند آن به دخترم موافقت نشد. زمان انتظار برای پیوند کلیه در انگلیس ۳ تا ۴ سال است.

شهروند هندی سفیر اهدای عضو با بیان اینکه سال گذشته وقتی عملکرد کلیه دخترم در حد خطرناکی پایین افتاده بود همسر دخترم کلیه خود را به او اهدا کرد، افزود: در راستای اجرای وظیفه انسانی تصمیم به تبلیغ برای مقوله مهم اهدای عضو گرفتیم.

چیلانا بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، برای ترویج و تبلیغ اهدای عضو، قرار شد از ۲۶ کشور عبور کنیم که ایران هفتمین کشور است.

وی تصریح کرد: پس از برنامه ریزی برای سفر به کشورهای مختلف و ترویج فرهنگ اهدای عضو دچار مشکل قلبی شدم و پزشک انجام این سفر را برای من ممنوع کرد؛ اما من به همراه خانواده خود حرکت از هند را آغاز کردیم و خوشبختانه تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه من از دوران جوانی تصمیم گرفتم، بعد از وقوع هر اتفاق خوبی در زندگی خود خون اهدا کنم، بیان کرد: من کارت اهدای اعضا و نسوج دارم؛ همچنین جسد خود را اهدا کردم، تا بعد از مرگ بر روی آن تحقیقات علمی انجام شود.

چیلانا با اشاره به اینکه همسر نخست بنده چند سال پیش از دنیا رفت و قرنیه او را هم برای بینایی بخشیدن به افراد اهدا کردیم، افزود: همسر جدیدم بعد از دیدن شور و اشتیاقم برای ترویج فرهنگ اهدای عضو با من همراه شد.

وی با اشاره به اینکه بر روی ماشین خود آرم و لگوهای مربوط به اهدای عضو را نصب کرده‌ایم، افزود: وقتی به کشورهای مختلف سفر می‌کنیم، مردم از ما در مورد علامت‌های نصب شده بر روی ماشین سئوال می‌کنند و زمانی که در مورد اهدای عضو برای آنها توضیح می‌دهیم، بسیار استقبال می‌کنند.

شهروند هندی سفیر اهدای عضو در ادامه با اشاره به اینکه براساس برآورد انجام شده سفر ما ۲۳ هزار کیلومتر خواهد بود، افزود: امیدوارم بتوانیم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

وی در ادامه به مهمان نوازی ایرانیان اشاره کرد و ادامه داد: در همه کشورها مردم با ما برخورد خوبی داشتند، اما در ایران مردم بسیار به ما کمک کردند.

همسر چیلانا در ادامه با بیان اینکه وقتی از تصمیم همسرم برای سفر به کشورهای جهان در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو مطلع شدم، تصمیم گرفتم که او را همراهی کنم، اظهار کرد: ما در هند با موسسه اهدای عضو موهان(Mohan) آشنا شدیم و بعد از دریافت کارت اهدای عضو، سفر خود را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه آرزو داریم که پیام اهدای عضو را به کشورهای مختلف جهان برسانیم، بیان کرد: مردم کشورهای مختلف بسیار از طرح و اقدام ما استقبال کردند.