شناسهٔ خبر: 26117461 - سرویس فرهنگی
منبع: شبستان | لینک خبر

فعالان کانون فرهنگی هنری دارالعلم روستای ماراب کامیاران تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: همزمان با دهه سوم ماه مبارک رمضان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران از فعالان کانون فرهنگی هنری دارالعلم مسجد روستای ماراب کامیاران تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران در این آیین گفت: در زمانی که دشمنان هویت فرهنگی و دینی جوانان را نشانه  گرفته اند باید با برنامه های جذاب و نوین زمینه های حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد بیشتر فراهم  کرد.

زبیر حسین پناهی ادامه داد: مسجد بهترین محل برای همدلی و حضور جوانان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و می توان با زبان هنر زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان را در مساجد فراهم کرد و حضور جوانان و نوجوانان در کانون‌ها زمینه‌ساز رشد و تعالی فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه خواهد شد.

وی ترویج فرایض دینی به‌ویژه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر، گسترش فرهنگ و حجاب، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و دینی، برنامه‌های مناسبت‌های دینی و مذهبی و توجه به کارآفرینی از جمله برنامه‌ها و رویکردهای کانون‌های مساجد عنوان کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کامیاران همچنین گفت: اجرای طرح تلاوت نوری در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری، اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با عنوان آسمانی‌ها، اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، فعالیت کتابخانه‌های عمومی در کانون‌های مساجد، مشارکت در برنامه‌های دینی و ملی از دیگر فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

حسین پناهی، با تأکید بر اینکه ٣٢ کانون فرهنگی و هنری هم‌اکنون در شهرستان کامیاران فعالیت دارند، ابراز کرد: از این تعداد ٢٦ کانون فرهنگی و هنری در روستاهای شهرستان فعال هستند که نقش مهمی در راستای حضور جوانان و نوجوانان در برنامه‌های دینی و فرهنگی بر عهده‌دارند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعداد ١٥ نفر از فعالان و اعضای کانون از جمله‌ روحانی، مدیر مسئول، مربی و رتبه های برتر کلاس های قرآن (روخوانی و روانخوانی)، طراحی، نقاشی و عکاسی کانون دارالعلم مسجد روستای ماراب  تقدیر به عمل آمد.

در پایان همه حاضرین در مراسم  افطاری و نماز جماعت کانون دارالعلم شرکت کردند.