شناسهٔ خبر: 26114344 - سرویس اقتصادی
منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

آخوندی در بازدید از فرودگاه گرگان مطرح کرد:

احداث چشمگیر زیرساخت‌های هوانوردی طی ۴ سال اخیر در فرودگاه گرگان

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه گرگان به اهمیت توسعه هوانوردی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های بسیاری طی ۴ سال اخیر در فرودگاه گرگان احداث شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان گلستان از فرودگاه گرگان و پروژه‌های در دست احداث در این فرودگاه بازدید کرد.

آخوندی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: امسال این افتخار را دارم که عید سعید فطر را در خدمت مردم شریف گلستان باشم.

وی سپس به اهمیت توسعه حمل و نقل هوایی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از مقاصد مهم گردشگری چه از منظر داخلی و چه از منظر خارجی به شمار می‌رود لازم است حمل و نقل هوایی در این استان توسعه یابد، از همین رو در چهار سال گذشته اقدامات زیادی را برای بهسازی و توسعه زیرساخت در فرودگاه گرگان انجام داده‌ایم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم به ترمینال در دست احداث فرودگاه گرگان اشاره کرد و گفت: شاهد آن هستیم که ترمنیال بین‌المللی فرودگاه گرگان پیشرفت بسیاری داشته و در آستانه افتتاح قرار دارد.

وی افزود: این ترمینال با ظرفیت ۲.۵ میلیون مسافر در سال نسبت به ترمینال پیشین فرودگاه که ظرفیت ۵۰۰ هزار نفری داشت، ۲.۵ برابر ظرفیت انتقال بیشتر مسافر دارد و اکنون احداث آن ۸۹ درصد پیشرفت داشته و در سال جاری افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی سپس به تشریح پیشرفت‌ها در بخش هوانوردی فرودگاه پرداخت و گفت: تجهیزات بسیار پیشرفته هوانوردی هم از منظر روشنایی و هم از منظر ناوبری و کمک ناوبری در فرودگاه نصب شده است.

وی افزود: این تجهیزات می‌تواند امکان پذیرایی از پروازهای سنگین را در فرودگاه گرگان فراهم و پروازهای بین‌المللی را با استفاده از هواپیماهای مختلف دایر کند البته این بسته به آن دارد که شرکت‌های گوناگون چقدر بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

آخوندی ادامه داد: اکنون ۹۰ پرواز در هفته در فرودگاه گرگان دایر است که رشد بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

وی به فرودگاه کلاله نیز اشاره کرد و گفت: این فرودگاه پیش از این تعطیل بود اما ما موفق شدیم پروازی را از تهران به این فرودگاه برقرار کنیم.

آخوندی در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم خدمات بیشتر و با کیفیت‌تری را به مردم استان گلستان ارائه کنیم.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه گرگان از ترمینال در دست احداث و دستگاه DVOR  بازدید کرد.

وی در ادامه سفر خود به بازدید از پروژه‌های راهسازی و راه‌آهن خواهد پرداخت